Wat is er nieuw

Is dit nou de stip? En wat te doen aan een schimmeltje op babyvisje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yusey
  • Startdatum Startdatum
Y

Yusey

Guest
Ik kom er echt niet uit. Deze vis is de enige van de 4. Heeft het al een tijdje. Verder oogt tie niet ziek. Hij zwemt mee, paait, eet. Maar dit zijn niet echt stippen, meer mini streepjes. En ik heb het idee dat ik iets zilververkleuring zie op de zij. Wie o wie! Help!

Ook hebben we babyvisjes, 1tje van 5 weken oud heeft een pluizig schimmeltje tussen de borstvin en kop. Wat kan ik het beste doen. Dankjulliewel! ❤️

Bijlagen

• IMG_20201224_225818.jpg
    IMG_20201224_225818.jpg
    388.9 KB · Weergaven: 136
Doet mij eerder denken aan parasieten maar ben absoluut geen deskundige.

Ik kom er echt niet uit. Deze vis is de enige van de 4. Heeft het al een tijdje. Verder oogt tie niet ziek. Hij zwemt mee, paait, eet. Maar dit zijn niet echt stippen, meer mini streepjes. En ik heb het idee dat ik iets zilververkleuring zie op de zij. Wie o wie! Help!

Ook hebben we babyvisjes, 1tje van 5 weken oud heeft een pluizig schimmeltje tussen de borstvin en kop. Wat kan ik het beste doen. Dankjulliewel! ❤️
Dit is in ieder geval geen witte stip. Dat ziet er uit alsof de vis bestrooid is met zoutkorreltjes. Het zou inderdaad ankerworm kunnen zijn, en er zijn hier meerdere mensen die ze gehad hebben. Meestal is het wel de zwakste vis die het eerste een parasiet oploopt. In afwachting van degenen die ervaring met behandeling van deze parasiet is hier alvast de link naar het topic over ziekten bij goudvissen. Er staat een lijst van symptomen in.

https://aquaforum.nl/threads/aangeboren-afwijkingen-ziekten-en-aandoeningen-bij-goudvissen.169343/
Wat betreft de schimmel bij het babyvisje: het is belangrijk dat je waterwaarden in orde zijn, anders kunnen er gemakkelijk bacteriele infecties ontstaan. Schimmel is een secundaire infectie, er is dus al iets mis.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan