Wat is er nieuw

is dit ook opstartalg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
is dit ook nog opstartalg, De aquarium draait nu een week of 7.

ik gebruik de EI methode samen met CO2.
foto1.jpg
foto3.jpg
 
Deze algen zijn rode algen en zijn idd een gevolg van het gegeven dat je bak nog aan het indraaien is. De planten groeien nog verre van goed en de algen lusten jouw meststoffen wel! Dit gaat eerst nog erger worden, maar uiteindelijk als de hoeveelheid, goed groeiende planten en de bemesting in evenwicht is, zal de alg afnemen en geleidelijk verdwijnen.
 
Is de eerste keer dat ik dat verneem van de rode alg.
Hoeveel verschillende soorten alg bestaan er dan eigenlijk wel ?
 
Volgens mij noemen we die ook wel bruinalg😉
 
Je hebt roodwieren zoals baard en penseealg en groene algen. Dan heb je de bruinige opstartalg en de blauwalg en dat zijn bacterien en geen echte alg zoals de eerder genoemde. Dan hebben we nog de bekende groenalgen zoals draadalg.

Hier staan er ook soorten beschreven:
http://www.aquascaping-blog.com/algen-bestrijden

Af en toe zien we algen die we weinig tegenkomen in onze bakken maar er zijn meer soorten algen dan ik zo opnoem.
 
Ik heb die rode ook gehad in de bak van een vriendin die hier nu tijdelijk staat. Na de blauwalg zag ik ineens dieprode alg. Heel raar, maar is na 2 weken vanzelf weggegaan.
 
Heeft vaak te maken met veel belasting voor de dan aanwezige hoeveelheid bacterien. De bacteriecultuur moet vaak nog goed op orde komen tijdens de opstart.
 
Ik heb hier nog 2 flesjes die ik mee gekregen heb bij de nieuwe bak;het flesje voor de algen is niet meer zoveel in en het ander Plankton is nog vol,kan ik hier iets mee ?
Algisin en Plankton 002.JPG
 
Phytoplankton nog nooit van gehoord 🙂 Waar is dat voor?
 
Dat is meer voor de zeewaterbak. Staat ook het woordje Reef op het flesje namelijk😉. Dat is weer voedsel voor bijvoorbeeld de Zooplankton en koralen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan