Wat is er nieuw

Is dit Spiderwood?

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
59
Ik heb vandaag een stuk hout gekocht wat men Azaleahout noemt en zover ik kan vinden is dat dan het gewone Spiderwood.
Klopt het dat dit Spiderwood is en dat ik dit zonder problemen kan gebruiken??

http://www.aquariumplantenshop.nl/wat-is-spiderwood

723495_0_82_hout_001.jpg

Als je de informatie op je link goed leest en dan twee tellen Googled vind je:

spiderwood = wortels van Rododendron
Azalea = bloeiende struiken uit genus Rhododendron

Twee puzzelstukjes passen aardig in elkaar 🙂

Ik ben geen houtkenner, maar het ziet er normaal uit, niets iets vreemds, mogelijk een andere benaming zoals je al zegt.

Ik had in de link van mij al gezien dat het een andere naam voor Spiderwood is maar ja je leest af en toe wel vaker iets. ik neem liever geen risico en vandaar ook even een foto ervan gepost.
Ik vraag het liever voor alle zekerheid na dan achteraf problemen te krijgen 😉.

Maar het is me denk ik wel duidelijk dat dit gewoon gebruikt kan worden. Stukje komt van de Pets Place voor 13 euro.
Ik verstond dat ze Azeahout noemde en dat herkende ik dus niet. Of de winkel had het bijna goed of mn gehoor liet me in de steek 😉.

Ik ga er wel vanuit dat het gewoon gebruikt kan worden, misschien nog even wachten tot er aanvullingen van anderen komen.

Als ik de post van Ivo zo lees dan is het dus van de Azalea en dus Spiderwood. Zoals je al zei een andere naam ervoor.

Een citaat:

Spiderwood

Spiderwood is hout met veel vertakkingen, het gaat hier om de wortels van de Rhododendron. Dit hout wordt veelal ge�mporteerd vanuit China.

Punten om rekening mee te houden

� Hout bevat vaak bepaalde zuren waardoor het water ook zuurder kan worden.
� Hout kan kleur afgeven aan het water, het water kan een bruinige gloed krijgen. Enkele tijd voor weken of filteren over actieve kool kan dit verminderen.
� Na het toevoegen kan er vrij een schimmelachtige laag ontstaan op het hout, deze schimmel verdwijnt meestal na een aantal weken weer en is niet schadelijk. Er zijn ook vissen en slakken welke deze schimmel wel kunnen waarderen. Uiteraard kun je het ook handmatig verwijderen.

Einde citaat.
Groet
Ben.

Ik heb het inmiddels in een emmer om in te wateren 🙂.

Mark,
Als ik die foto open dan zie ik rechts kleine foto s verschijnen. Heb jij daar de bovenste ook van in huis misschien :S 😀 😉.

kellemes zei:
Ja, jammer is dat, ik zie telkens al mijn exen voorbij komen 😉

Haha, dat je dat denkt zal door de warmte komen denk ik 😀 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan