Wat is er nieuw

Is dit waar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Ik sprak laatst iemand die zei dat Garnalen geen witte stip kunnen krijgen.

Hij heeft namelijk een bak waarin wat vissen zitten die witte stip hebben.
Daar zitten ook garnalen in welke geen witte stip hebben.

Nu wil hij die garnalen verkopen, maar ik zei tegen hem van:
Straks brengen ze de stip over op andere vissen.

Kan dat of is er niks aan de hand en zullen de vissen waar ze dan bij in gaan komen niks op lopen?

Witte stip wordt veroorzaakt door een parasiet dus grote kans dat het water wat met de garnalen meegaat besmet is en op die manier weer vissen in een andere bak ziek kunnen maken natuurlijk.

Seabait zei:
Witte stip wordt veroorzaakt door een parasiet dus grote kans dat het water wat met de garnalen meegaat besmet is en op die manier weer vissen in een andere bak ziek kunnen maken natuurlijk.

Dat was dus precies wat ik ook dacht.

In plaats van druk maken over garnalen verkopen zou hij/zij zich beter bezighouden met het overwinnen van de witte stip.

Stel dat ik ze zou willen hebben,....

Ik neem dan een zakje mee met eigen aquariumwater en laat ze daar ��n voor ��n in doen.

Dan apart in een emmer thuis en dan zo langzaam over laten wennen.

Is dat een idee?

Is dit de minste kans dat ik geen stip krijg in mijn bak?

Er is een kans dat er parasieten meekomen al is die kans op die manier wel klein.
Maar ja of je dat risico wil lopen moet je zelf besluiten.
Een kans dat het fout gaat is denk ik aanwezig al zal die kleiner zijn dan wanneer je het water van de winkel in je bak krijgt.

Je kunt ze ook gewoon kopen en thuis eerst in een bakje doen en met een netje uitscheppen en dan overwennen.
Al is er niet echt sprake van overwennen denk ik.

100% garantie dat je ergens anders niks kan oplopen aan ongewenste dingen heb je natuurlijk nooit maar als je op voorhand al weet dat het niet goed zit zou ik zelf dit adresje gewoon overslaan en ze dus niet nemen.

Feit is dat ik er verder zo moeilijk aan kan komen aan deze soort.

Maar sla dan toch maar over denk ik.

Bij Rendoshrimp hebben ze alle soorten eigenlijk wel maar ja dat gaat via de post voor jou denk ik en dan heb je weer extra porto kosten.

jessicapilon zei:
Bij Rendoshrimp hebben ze alle soorten eigenlijk wel maar ja dat gaat via de post voor jou denk ik en dan heb je weer extra porto kosten.

Dat is een Duitse site, ik snap daar niet veel van.

Verzenden naar Nederland kost 3,90 euro,... lees ik dat goed?

Hoe werkt dat verder allemaal met bestellen?

Annie zei:
Dat is een Duitse site, ik snap daar niet veel van.

Als je daar als taal "Nederlands" instelt misschien wel ???

En nee, dat heb je niet goed gelezen, dat is voor Duitsland, de prijs voor Nederland is � 14,90

Net ff snel op marktplaats gekeken maar staan er aardig wat te koop in verschillende delen van het land.

Ik zou die garnalen niet kopen, hoe klein de kans ook mag zijn dat ze ziek zijn. De ziekte zit in het water, dus in mijn ogen een risico.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan