Wat is er nieuw

Is dit wel een vrouwtje van hetzelfde soort?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jarno Wilenss
  • Startdatum Startdatum
J

Jarno Wilenss

Guest
Laatst heb ik de Labidochromis caeruleus yellow gehaald.
1 man en 2 vrouwen
Nu vraag ik mij af of de vrouwen wel van dat soort zijn.
Aangezien ik op internet de vrouwen met de zelfde zwarte strepen zie
kan iemand mij dit vertellen?

IMG_0691.JPG

Links is de vrouw, rechts de man

IMG_0693.JPG

Je hebt het helemaal goed, Labidochromis mannen en vrouwen hebben hetzelfde uiterlijk. Dit lijkt mij een jonge Metriaclima.

Volgens mij zijn het wel gewoon labidochromis hoor. Wat ik gehoord heb zie je die zwarte streep bij hogere kwaliteit vissen. Bij die van wat lagere kwaliteit kan die zwarte streep ontbreken.

Nooit gehoord, maar het zou natuurlijk kunnen, maar dan is het wel enorm doorgekweekt (of gekruist).... en dat is natuurlijk niet iets wat je wil, lijkt mij. Alle Labido's die ik heb gezien (aardig veel 😀) hadden allemaal die zwarte streep.

Nooit gehoord, maar het zou natuurlijk kunnen, maar dan is het wel enorm doorgekweekt (of gekruist).... en dat is natuurlijk niet iets wat je wil, lijkt mij. Alle Labido's die ik heb gezien (aardig veel 😀) hadden allemaal die zwarte streep.

Meestal wordt er ook op die zwarte streep gekweekt omdat dat als mooier wordt gezien. Maar ze zijn er dus wel zonder. Als ik de bouw van de vissen vergelijk (en de aftekeningen op de kop) lijken het me in ieder geval dezelfde soort.

Lijkt mij ook Noa. Ik vindt persoonlijk die met de zwarte streep ook mooier.

Nog even goed naar de foto gekeken, en volgens mij toch echt geen labidochromis.... Van wat ik op deze foto kan zien zit het verschil in de staartvin, en dus toch metriaclima.
Maar goed, ik ben niet alwetend en dit is slechts mijn bescheiden mening.
Edit: Bij Mbuna's is het sowieso bijna niet aan de bouw te zien, vergelijk maar eens metriaclima (estherae, sp. Msobo) soorten met elkaar en zet daar dan bijvoorbeeld Tropheops sp. chilumba of pseudotropheus saulosi naast....

Laatst bewerkt:
Grappig, zie mijn post erboven

Super jongens dan ga ik is even naar de dierenwinkel😀
Dankjullie wel :thumbs:

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan