Wat is er nieuw

is dit witte stip of totaal iets anders?

anomalie

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2019
Er zwemt een pseudomugil gertrudae mannetje met een witte stip achter zijn oog in mijn bak.
De stip is ongeveer 1 mm groot, misschien ietsje groter, het lijkt een beetje "op de huid te liggen"
Hij zit met 15 soortgenoten nu een klein weekje in de bak, de waterwaardes zijn goed en hij lijkt qua gedrag ook nergens last van te hebben.
Ik heb hem al proberen te vangen maar dat was een drama en een hoop paniek in de bak dus die poging heb ik maar gestaakt.
Hopelijk kunnen jullie adviseren wat ik nu het beste kan doen. (sorry voor de slechte foto's)
Ik zal proberen nog wat duidelijkere foto's te maken
IMG_20211101_190533.jpg
IMG_20211101_190532_1.jpg
IMG_20211101_190525.jpg
IMG_20211101_190152_resized_20211101_070316923.jpg

Is zeker geen witte stip, witte stip ziet eruit alsof je met de zoutpot gestrooid hebt

ja ik had op google gekeken, ik las dat het ook met slechts een stip kon beginnen.
Ik ben niet bekent met visziekten, vandaar mijn vraag.
Ik ben bang dat ik hem niet gevangen krijg, ik heb een plantenbak met veel stenen en takken..... :oopss:en allejezus wat is dat beest vlug!

Is zeker geen witte stip, witte stip ziet eruit alsof je met de zoutpot gestrooid hebt
nee dan is het dat inderdaad niet, het ziet er een beetje uit als een wit talgbultje

Dit is een "pukkel" waar niks aan te doen is en je vis uiteindelijk aan zal overlijden, jaren geleden dit meegemeaakt met een ramerezie die dat had en nooit een antwoord kunnen vinden wat het was, op een gegeven moment kleurde d ekop zwart en een dag later was het einde oefening

Dit is een "pukkel" waar niks aan te doen is en je vis uiteindelijk aan zal overlijden, jaren geleden dit meegemeaakt met een ramerezie die dat had en nooit een antwoord kunnen vinden wat het was, op een gegeven moment kleurde d ekop zwart en een dag later was het einde oefening
Ok, dan hoop ik maar dat hij iets anders onder de leden heeft, ik ga het de komende dagen in ieder geval goed in de gaten houden!
bedankt voor je antwoord!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan