Is dit witte stip of vinrot of iets anders?


B

bart12345

Guest
Ik heb net eens uitgebreid zitten koekeloeren voor mijn aquarium, en ondanks het normale gedrag is me opgevallen dat vooral een aantal van mijn neons rare plekken op hun vinnen hebben. Ook bij sommige beckfordi's zie ik rare dingen op hun vinnen, bij sommigen een wat rode bloederige vlek bij hun anaalvin. Op de laatste foto zie je een beckfordi links in beeld die wat roods lijkt te hebben bij zijn anaalvin en staart.

Is dit een ziekte en wat kan ik doen?

Bekijk media item 162Bekijk media item 163Bekijk media item 164Bekijk media item 165
 
Ik zie niets zichtbaars op mn corydoras, maar ik zie ze wel tegen de bodem, achterwand en met name andere vissen opschuren. Kan dit iets met een eventuele parasiet die heerst in de bak te maken hebben?

nitraat en nitriet beide nul
gh 8
ph 7
kh 8

Merk buiten dat verder niks ongewoons aan de vissen hun gedrag. Heb nu een aantal catappa bladeren toegevoegd, en als het niet snel beter gaat maar beginnen met een kuur van t een of ander? Het lijkt erop dat vrijwel al mijn vissen getroffen zijn dus ik kan dit het best dan maar in het aquarium doen zonder quarantaine?
 
Ik Zie eigenlijk niet echt iets op de foto's?
is er misschien agressie onderling?
 
Heb je een duidelijke foto van de bloederige vlek. Hoe meer info hoe makkelijker het is om er iets van te kunnen zeggen;)
 
Bekijk media item 166
Sommige van de beckfordis hebben rood bij hun aarsvin en staart, maar misschien zie ik spoken en is het gewoon de rode kleur van de mannen.

Bij de neon van de onderste twee foto's, die met de witte vlek op zijn staartvin is een stuk van de staartvin weg en zit er een soort witte korst omheen. Ook zijn er een aantal neons erg vaal van kleur en reflecteren nauwelijks kleur. Ze zwemmen wel gewoon mee in de school. Normaal zat er alleen een wit streepje op de buikvin, maar dat was normaal. Nu zie ik ook witte vlekken op andere vinnen.

Wat betreft agressie, sporadisch zitten de beckfordis achter elkaar aan of verjagen een neon die denkt voer voor hun neus weg te kapen. Maar terreur is het zeker niet in de bak.

Ik heb een week geleden de bak wel ingrijpend veranderd kwa indeling. Hout eruit en planten erin. Misschien heeft dit overmatig stress veroorzaakt.
 
Oke, ik ga de neons in de gaten houden en kijken hoe de situatie zich voortzet voor ik allerlei troep in het water ga gooien!
 
Pas als je zeker bent van iets dan pas medicatie toedienen want anders heeft dat weinig nut.
 

Terug
Bovenaan