Wat is er nieuw

Is dit witte stip? Wat te doen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PurplePanda
  • Startdatum Startdatum
P

PurplePanda

Guest
Hallo,

Ik heb vrijdag 2 nieuwe vissen gehaald bij een dierenzaak waar wij vaker komen. Nu hebben beide vissen witte stippen.. of ten minste voor zover ik kan zien. Ik dacht eerst, wat staan de schubben uit! Maar het lijkt meer op stipjes(als in bolletjes)

Foto bijgevoegd.

Heb esha 2000 erin gedaan, maar ik lees dat dat niet werkt bij stip ziekten?


p1070933.jpg
 
Hoelang draait deze bak?
 
Deze bak draait 1.5 zonder problemen.

Alleen deze 2 hebben het, rest van de guppen enzo niks. (nog niet iig!)
 
Ik doe er exit bij, die heb ik staan! Staat bij dat het met esha 2000 mag.

Temperatuur ook omhoog lees ik.. Met hoeveel kan dat (opbouwen?)
 
Waarom doe je er Esha 2000 bij?

Ik zou eerst gewoon Exit gebruiken zonder Esha 2000 en zonder de temperatuur te verhogen.
Wel de kuur goed afmaken en eventueel opnieuw doseren.

Groet,
Aad
 
Esha 2000 zou toch sowieso niet meer werken omdat de receptuur zolang hetzelfde is gebleven? Althans dat lees ik hier geregeld.
 
EshA2000 werkt inderdaad niet (meer), beter is Sera baktopur oid en Exit werkt tegen stip.
Stip kunnen de vissen bij grote temperatuursschommelingen krijgen.
Het is een Molly soort en die willen graag harder/alkalisch en warmer(rond 28 graden) water met een zouttoevoeging.
Is het water niet te zacht of koud?
 
Hoogvinkarper toch? Die vissen worden zelfs in zee aangetroffen en zijn dus niet erg geschikt voor zoetwaterbakken. Een flinke zouttoevoeging en hoge temperatuur waarderen ze zeker.
 
Ja of Lierstaart-Molly oid, iig een kweekvorm van een P.shenops/velifera, maar hebben nog steeds graag hetzelfde water.
En volgens mij zie ik ook Fantoomzalmpjes oid op de achtergrond en die willen meestal dan graag net iets zachter of koeler.. 😉
 
Hoi, update

Temp is naar dertig gegaan, exit erbij.

Nu nog maar een paar hele kleine stippies en geen enkele andere vis besmet!

Zijn terug geweest naar de dierenwinkel maar gelukkig zat er daar niks in de bak. Vervoer stress geweest dus.

Thanks voor het meedenken iig!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan