Wat is er nieuw

Is een drukfilter goed voor een 2 meter aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dissy
  • Startdatum Startdatum
D

Dissy

Guest
Hallo mensen,

Ik heb een drukfilter besteld op aanraden van een verkoper bij een aquarium/vijver speciaalzaak. Dit doordat ik geen mooi biologisch filter kon plaatsen in mijn meubel. Het meubel en aquarium is van aqualantis fusion 200. De pomp die er bij zit is de dc jebao 6000. Deze kost +_ 140 euro en heb voor het totale systeem (pomp en drukfilter) zeg maar 390 euro betaald dat houd in dat mijn drukfilter +_250 euro kost. Weet niet precies welk drukfilter heb druk gezocht op de webshop en weet niet welke het is en op de bon kan ik het niet echt duidelijk lezen. Heb de winkel een mail gestuurd verwacht morgen een reactie.

Zijn er mensen die misschien ervaring hebben met een drukfilter. Werkt dit goed op een aquarium of kan ik dan toch beter voor een kleinere biologische pomp gaan?

Alvast bedankt.

Gr Martin

Een drukfilter werkt eigenlijk als een gewoon potfilter...de pomp zet je na je filter richting bak.

Ik dacht andersom pomp gaat voor het filter en pers het door het filter heen terug je bak in

Dat weet ik nog niet zo zeker, Martin. Anders even aan @Bertus vragen. Is de filterman hier. Misschien weet hij het zeker.

Zuurkoolvat, met een pomp erin.

Drukvat.

Deze is wat groter, zelfde principe.
457251_0_82_buiten_filter.jpg

Het is een clear control filter. Volgens de verkoper heeft hij hier nog nooit een klacht over gehad en werkt het perfect. Je kan zelf het filter medium veranderen omzo fijnstof tegen te houden en lekt niet met de druk waar ik mee werk. Er zit ook uv in

Ik werk met een vijver potfilter en pomp erg te spreken over het systeem heb er 32 mm gewapende slang op aangezet en slangtule en slangenklemmen. Maakt geen geluid,druppelt niet en amper schoon te maken.

Mijn bak is 900 liter

Ik gaat het gewoon proberen met wat ik nu besteld heb. De man waarbij ik het besteld hebt zegt dat hij in de afgelopen tien jaar nooit problemen van iemand heeft gehoord en dat er alleen kleine aanpassing zijn gemaakt in de afgelopen tien jaar aan dit drukfilter. Op een ander forum werd er erg negatief verteld over het filter systeem. Dat deze snel lekt hendel afbreekt na 3 keer gebruiken snel dicht slipt en fijn stof terug je aquarium in blaast. De verkoper vertelde mij direct dat als hij snel dicht slipt er ook niet snel fijn stof doorgelaten kan worden. Hier heeft de verkoper een goed punt. Het lijkt mij dat als je een filter systeem van bijna 400 euro koopt dat dit niet heel slecht kan zijn. Mocht het toch zo zijn dan is het zonde geld geweest maar blijf nog even positief 😀 Heb naar de filters gekeken en ook filmpjes en doorsnedes gezien maar werkt precies het zelfde als een pot filter alleen met aparte losse pomp. UVC filtering en kan zelf bepalen wat je als medium gebruikt om te filteren. Ook kan je er een losse verwarming op monteren wat dan ook weer anders is. Grote verschil is met een biologisch filter dat het een gesloten systeem is. Hierdoor krijg je minder snel warmte verlies en ook de tegendruk is veel minder waardoor je minder energie nodig hebt om terug je aquarium in te pompen. Maar ook minder zuurstofrijk water wat dan weer een minpunt is.

Voor alsnog vol vertrouwen in de verkoper 😀

Bedankt voor de reacties!

Dissy,

Wat je beschrijft is exact wat ik heb Pot filter met Uv er in (30 liter) verschillend filter materiaal,losse pomp instelbaar op 3200-4200-5200 L/H enkel ver weg van 400� en 1 x in de 6 a 12 maanden schoonmaken.. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden en houd ons vooral op de hoogte

Zal ik doen mss. Ook zal ik een dagboek met foto's bij gaan houden dus zal je zeker op de hoogte blijven. 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan