Wat is er nieuw

Is mijn algeneter ziek?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Niki-vis
  • Startdatum Startdatum
N

Niki-vis

Guest
Ik heb sinds vandaag een nieuwe algeneter, de L129, hypancistrus debilittera. Hij houdt alleen continu zijn rugvin omlaag en zijn staartvin samengeknepen. Hij beweegt en eet wel normaal. De bak wordt nu met Esha2000 behandeld, omdat een aantal molly's vinrot blijkt te hebben.. Maar ik las dat deze behandeling juist geen kwaad kan als je nieuwe vissen hebt aangeschaft. De watertests zijn allemaal goed! Geen verhoging van wat dan ook..
Heeft iemand een idee of ik het goed doe zo? Of is de algeneter echt ziek? Ik hoop dat ie gewoon nog even moet wennen aan de bak.. Deze is trouwens 80, bij 50, bij 45. En er zitten platty's, molly's, panda corydora's, neon tetra's en dus algeneters in.
Alvast bedankt!
 
Elke vis moet altijd even wennen, maar ik had even gewacht met nieuwe vissen kopen als je moet behandelen tegen vinrot, en pas als het over is, en de bak weer stabiel is, nieuwe vissen toevoegen.
Ik zou het even afwachten, je kan nu toch even niks anders doen aangezien je met esha aan het kuren bent.
 
WElkom,Niki-vis.

Waarom ga je een gezonde vis ,bij zieke zetten.
Watertests zijn goed?????
Dit eest gelezen?
Colombiaanse Zebra Pleco, L129


Wetenschappelijke Naam:
Hypancistrus debilittera (Armbruster, Lujan & Taphorn, 2007)


Gebied van origine:
Zuid Amerika: Rio Bito, zijrivier van de Rio Orinoco, stroomopwaarts bij Puerto Care�o, Colombia


Maximale Grootte:
7-8cm.


Aquarium:
Deze kleinblijvende meerval geeft de voorkeur aan een gedimd aquarium met veel schuilplaatsen, in de vorm van planten, kienhout, rotsen en/of kunstmatige grotten. Om meerdere exemplaren van deze soort te houden, of om deze soort samen met andere bodembewoners te houden, is een aquarium van 100x40cm. benodigd, aangezien de soort vrij territoriaal kan zijn, en bij een gebrek aan schuilplaatsen kan de Angelicus Pleco zich nogal agressief tegenover andere bodembewoners gedragen. Indien het de enige bodembewoner in het aquarium is, is een aquarium van 80x35cm. voldoende, maar hij doet het het best in gezelschap van een paar soortgenoten in een eigen aquarium.
Deze soort doet het het beste in zacht, licht zuur tot neutraal water (pH 6-7,5 en dH 2.0-15.0), rijkelijk voorzien van zuurstof en met veel stroming. Een sterk filter is belangrijk, aangezien deze vis veel afvalstoffen produceert.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik zag de beginnende vinrot op het moment dat ik de nieuwe erbij deed.. En kon hen nergens anders beter houden..
Maar naar aanleiding van jouw beschrijving voel ik me al wat zekerder. De bak heeft genoeg schaduw en verstop plekken en ik heb hem nog niet zien 'vechten' met de panda's.

Ik kijk het verder even aan. Bedankt in ieder geval en ik zal binnenkort nog eens posten hoe het gaat!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan