Wat is er nieuw

Is mijn betta wel echt een vrouwtje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Styx el Diablo
  • Startdatum Startdatum
S

Styx el Diablo

Guest
Hoi allemaal,

Sinds kort hebben wij een mannetjes betta met 2 vrouwen, nu gaat het mannetje prima met 1 van de vrouwtjes maar met het andere vrouwtje wat minder, deze bijten elkaar in de vinnen en jagen elkaar soms wat op. Gisteren zag ik voor het eerst het vrouwtje in kwestie haar kieuwen opzetten naar de man.
Begon toch een beetje te twijfelen aan het geslacht door het gedrag en alle verhalen die ik tegen ben gekomen o.a. op dit forum over schijnvrouwen en andere soorten (b.v.b. plakat).

Vandaag geprobeerd om foto's te maken van het vrouwtje waarbij op de 2de foto volgens mij de witte stip (ovipositor?) toch te zien is?

u5FpkMGRWYLn7qfB9

s3ePku6wDLux4gCp6

Mij lijkt het een vrouw maar op de foto is het wel wat lastig om goed te kunnen zien. Ook vrouwen kunnen onderling heibel hebben. Hoe groot is de bak en heb je veel beplanting/schuilplaatsen?
Leuk dat je ook uit Grunn komt overigens 😉.

Er gaat niets boven Groningen natuurlijk 😛

Ik heb een juwel vision 180 als ik het goed zeg... volgens mij houdt ze niet van foto's : p er zijn best veel schuilplekken maar mijn mooie kempvis moet zich niet in een holletje verschuilen toch?
Ik ga nog wel proberen iets meer drijfplanten toe te voegen.. En wat hogere planten misschien achterin de bak... Als het niets helpt ga ik haar ruilen voor een andere vrouw denk ik...

Ze zitten normaal bovenin dus verschuilen in een holletje is niet echt de bedoeling of een goed teken.
Misschien verschuilt ze zich bewust. Normaal zou met voldoende planten het wel moeten kunnen in een meterbak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan