is mijn filter wel geschikt voor mijn bak??


D

Delfzijl

Guest
Ik heb ongeveer 1,5 maand terug een juwel vision 450 gekocht.... hier zit een JBL CristalProfi e900 filter bij... aangezien ik lange tijd last had van troebel water ben ik gaan twijfelen aan deze pomp en heb op t internet gezocht, en toen bleek dat deze pomp geschikt is voor een aquarium tot 1.20 cm met een maximum inhoud van 300 liter, ik heb dus een bak van 1.50 cm lang en een inhoud van 450 liter. Als ik de technische gegevens moet geloven is deze filter niet geschikt voor mijn bak (niet sterk genoeg) en zou ik de e1500 moeten aanschaffen. Graag zou ik jullie ervaringen willen horen, is het echt noodzakelijk? of maakt t niet veel uit?? Mijn water is momenteel weer helder, heb van HS Aqua een flesje clear water gekocht.... maar toch blijf ik nog twijfelen aan de filter..... wie kan mij hier meer over vertellen???
 
Lijkt mij dat je gaan der weg steeds weer met problemen komt te zitten aangezien de pomp gewoon te klein is.
 
Filteren over Kool schijnt ook goed te gaan :)
Ik ga het eerdaags namelijk ook doen..ondanks dat mijn JBL wel bij mijn bak past qua inhoud :)
 
Tsja...ligt ook aan je visbestand...sterke vervuilers? Of niet?
Je zou er een filter bij kunnen zetten. Ik heb een Jebao 303 op mijn 150 cm zitten die 1200 liter per uur zou filteren. Maar dat is opgegeven zonder belasting...trek er dus maar flink wat af. Daarom heb ik ook nog een binnenfilter erbij zitten die de bovenlaag en middenlaag afzuigt...resultaat een schone bak en ik maak af en toe 1 van de filters schoon, terwijl de andere blijft draaien.
Ik zou als ik jou was er dus nog een filter bijplaatsen....binnen- of buitenfilter wat jij prettig vindt.
 
Ben het met Peter eens,zou er gewoon nog 1 bijplaatsen.

Alleen maar voordeel van,op marktplaats kan je vaak voor weinig een goed werkende kopen als je een nieuwe te duur vind,ook zie ik af en toe hier op het forum goede filters aangeboden worden!

Deze bv:

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... w=1#UNREAD

Mtt.
 
ik heb er cichliden in zitten..... ik heb liever geen binnenfilter daarom heb ik deze aquarium gekocht dus dan een buitenfilter..... Ik heb ook kool in mijn filter zitten..... dus sowieso moet ik of filter erbij of toch de grotere variant kopen en dat laatste lijkt mij wel handiger, gewoon 1 filter ipv 2 ;-)
 
Het ene is misschien handiger,het andere heeft meer voordelen...het is maar hoe je het ziet.

Afwegen he!

:)




Mtt.
 
leg mij dan eens uit wat t voordeel is van 2 verschillende filters? dat zou ik echt niet weten....
 
Dat heeft Peter hierboven ook al aangegeven....

1 filter kunnen schoonmaken terwijl het andere doordraait(dus staat je bak nooit zonder)
verschillende lagen van aanzuiging doordat je 2 inlaten hebt ipv 1
betere stroming creeren doordat je 2 uitlaten hebt ipv 1
1 filter met ingebouwde termostaat(minder apparatuur in je bak aanwezig)
zeker op een cichlide bak is een beetje overkill aan filtering geen overbodige luxe!!

zo kan ik nog wel even doorgaan...

wel zijn 2 filters ietsje duurder qua stroomverbruik natuurlijk.
ook heb je ietsje meer onderhoud.

Dus,daarom...maar dit vind ik,misschien heb jij zelf een andere kijk hierop,voor mij is dit iig het beste.

:)


Mtt.
 
bedankt voor de info! zal idd maar eens goed nadenken over wat ik precies wil...
 
Sluit me ook aan bij het advies voor twee filters.
Zou er een 1500 l/u bijzetten.

Vooral het extra volume in dat grotere filter vind ik persoonlijk zeer raadzaam bij cichliden.
Stroomverbruik is daarbij inderdaad wel een nadeel.

Groet Pauolo
 
ik heb (persoonlijk) een andere mening, zou 1 geschikt filter in de bak plaatsen ipv twee filters, of je moet echt meer stroming of iets dergelijks willen,
anders gaat het toch behoorlijk stroom verbruiken.
 
tja,maar wat is belangerijker,iets meer kosten per jaar besparen(scheelt niet veel hoor)

Of een nbeter gefilterde bak hebben...

Daarom zij ik eerder al...afwegen wat het belangerijkste is...


:)


Mtt.
 
heb nog wel een eheim 2213 classic in de aanbieding draait goed gister getest en schoongemaakt.

misschien wat voor je?
 
Ik heb ook een vision 450 en kan melden dat ook alleen de jbl 1500 niet genoeg kan filteren. Dus of deze erbij zetten of een veeeel grotere (meer vermogen) kopen. Ik heb nog een tijdje geprobeerd met die 1500 en een circulatiepomp maar dan moest ik echt elke week dat filter schoonmaken anders had ik geen stroming meer.
 
welke filter (s) gebruik jij nu dan meksjoef?

@ Rein-van-der-wal, bedankt maar ik zit sowieso met vervoer en weet nog niet precies wat ik wil doen, of 1 pomp erbij of 1 hele grote kopen......
 

Terug
Bovenaan