Is mijn gup zwanger. Ben behoorlijk nieuw met vissen.


P

PascaldeLigt

Guest
93E1CF5C-08C8-47CB-8D7D-84A58E220149.jpeg
 
Is mijn gup zwanger? Ze heeft een hele dikke buik maar ik zie geen vlek. Heb haar apart in een aquarium gezet maar er gebeurt niets. ze zit nu ongeveer al 2 weken met een dikke buik en gedraaigd zich wel behoorlijk actief.
 
Ja die is zwanger (dat zijn guppen doorlopend) maar de reden waarom ze geen jonkies werpt is stress, omdat je haar apart heb gezet is ze dermate gestressed dat ze de jonkies vast zal houden, als dit lang duurt overlijdt de gup eraan.
Je kan veel beter de gup terug zetten en de natuur zijn gang laten gaan en zorgen voor veel drijfplanten, die drijfplanten zullen zorgen dat er voldoende jonkies overleven en de mamagup zich veilig genoeg voelt om te werpen
 
Dit is de in deling van het grote aquarium. 125ltr Jewel. Is dit voldoende beplanting.
 

Bijlagen

  • 1904085D-0A89-4886-8068-76C7277A07E2.jpeg
    1904085D-0A89-4886-8068-76C7277A07E2.jpeg
    146 KB · Weergaven: 119
Nee dat is niet voldoende, beste kun je wat hoornblad erin laten drijven dan hou je ruim voldoende jonkies over
 
een bos dichte plantjes aan de boden is ook goed daar kunnen de jonkies tussen vluchten
 
Is mijn gup zwanger? Ze heeft een hele dikke buik maar ik zie geen vlek. Heb haar apart in een aquarium gezet maar er gebeurt niets. ze zit nu ongeveer al 2 weken met een dikke buik en gedraaigd zich wel behoorlijk actief.

Wat voor bak is dit want alleen is ook maar alleen en dat geeft ook vaak de nodige stress en ik zou dr terugzetten in de oorspronkelijke bak.
 
Superfish Panorama 20 LED
 
Ja die is zwanger (dat zijn guppen doorlopend) maar de reden waarom ze geen jonkies werpt is stress, omdat je haar apart heb gezet is ze dermate gestressed dat ze de jonkies vast zal houden, als dit lang duurt overlijdt de gup eraan.
Je kan veel beter de gup terug zetten en de natuur zijn gang laten gaan en zorgen voor veel drijfplanten, die drijfplanten zullen zorgen dat er voldoende jonkies overleven en de mamagup zich veilig genoeg voelt om te werpen
Ik heb de gup terug gezet. Ze blijft zich het zelfde gedragen.

nog geen jonge visjes gezien en ze blijft dik.

ze blijft wel gewoon actief en eten.

kan dit nog lang duren of heb ik toch eigenlijk een dikke gup ipv een zwangere gup misschien?
 
Ik heb de gup terug gezet. Ze blijft zich het zelfde gedragen.

nog geen jonge visjes gezien en ze blijft dik.

ze blijft wel gewoon actief en eten.

kan dit nog lang duren of heb ik toch eigenlijk een dikke gup ipv een zwangere gup misschien?
Zoals gezegd: ze zijn doorlopend zwanger dus altijd dik
 

Terug
Bovenaan