Wat is er nieuw

Is mijn kempvis blind?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MvdBerg
  • Startdatum Startdatum
M

MvdBerg

Guest
Ongeveer drie weken geleden heb ik mijn eerste betta gekocht. Twee weken geleden stopte mijn betta met rondzwemmen. Hij was niet opgeblazen, dus leek niet te zijn verstopt. Hij leek me gewoon lusteloos. Ik heb het water 2x ververst. Geen vlekken, geen tekenen van schimmel. Nou merkte ik een week geleden dat er een soort waas over zijn ogen zit.. Ze zijn soort van melkachtig. Maar het ziet er niet uit als schimmel en hij heeft het niet op andere delen van zijn lichaam. Toen merkte ik dat hij zijn eten niet kan vinden. Als ik het laat vallen in, zwemt hij er naartoe, maar hij kan het niet vinden. Hij zwemt niet rond, maar drijft de hele tijd op een plaats. hij reageert niet als ik mijn vinger langs het glas beweeg. Ook jaagt hij niet meer achter mijn garnalen aan, wat hij eerst wel altijd deed.
Alles wat hij doet is zweven op een plek. Is er iets wat ik kan doen?
 
Hallo,M.
Vertel eens wat meer over de bak.
Hoe groot is die(foto)?
Wat zijnde waterwaarden?
Wat voor filter zit erin.

Vertel het als of je een nieuwe auto gekocht heb.
 
Nee hoor die is niet blind en daarbij kunnen blinde vissen hun voer prima vinden. Ik denk eerder aan een bacteri�le infectie.

Geef eens wat antwoorden op Bertus zijn vragen dan weten we al meer.
Bakmaat?
Waterwaarde? (meten of laten meten)
Wat voor filter?
Hoeveel water ververs je per keer en hoe vaak?
Op welke temperatuur zit de Betta?
Wat zijn de medebewoners van de bak?
Hoe lang heb je je aquarium al?
 
Een witte waas kan zeker een bacteriele infectie zijn, als het oog maar niet uitpuilt, kan je dit makkelijk verhelpen. Doe een amandelblad (natuurlijke oplossing) in je aquarium. Het ligt eraan hoe groot je bak is anders heb je meerdere bladeren nodig namelijk!!

Het meten van je waterwaardes is ook een goede zaak, regelmatig verversen is een must met betta`s.!! 🙂
 
Kan ook komen door een te eenzijdig dieet volgens mij en/of door een te lage temperatuur.
Wat voer je precies?
 
Denk dat de vogel gevlogen is....helaas.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan