Wat is er nieuw

Is mijn nieuwe kardinaal tetra ziek?

zapthos

New member
Lid geworden
13 januari 2023
Leeftijd
29
Hallo,

Ik heb net wat nieuwe vissen gekocht voor in mijn aquarium, waar 10 kardinaal tetra's bij zitten. Nu zag ik dus dat de vorm van 1 tetra ook niet helemaal lijkt te kloppen bij de buik (zie foto). Hij zwemt nog wel met de rest mee. Komt dit goed of moet ik ermee terug? Heb hier al eerder een kromme tetra gratis erbij gekregen (zag er wel wat slechter uit dan deze) welke na een paar dagen dood ging, dus vandaar dat ik dit vraag.

WhatsApp Image 2023-01-13 at 17.07.30.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat lijkt op de Tetraziekte. Dat is enorm besmettelijk dus als deze het heeft is de kans groot dat de anderen het ook hebben. Ik zou geen risico nemen en ze allemaal terugbrengen of degenen die er gezond uitzien 2 weken in een quarantaine bak zetten en alleen met degene die ziek is teruggaan. De Tetraziekte is ook besmettelijk voor andere vissen, niet alleen voor tetra's.

Ik moet zeggen dat vervormingen bij kardinalen zo ongeveer meer gemeengoed dan uitzondering is inmiddels. Ik heb er zelf ook een aantal zwemmen die niet perfect zijn in dat opzicht, en dan valt dit nog erg mee. Is de buik van de vis constant zo dik? Volgens mij is het vervormen een symptoom bij tetraziekte die al best ver gevorderd is, het zou mij verbazen dat dit het geval is terwijl de tetra nog best goed op kleur is(vale kleur is ook een symptoom) en nog zwemlust heeft. Hoe eet hij?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan