Is mijn vis ziek?


ash.vr

Well-known member
Lid geworden
30 oktober 2020
Berichten
62
Hallo allemaal.

Ik twijfel of mijn vis ziek is. Hij is al een weekje zo? Hij is wel heel actief en als er eten komt dan duikt ie er gelijk op af.
Hij is wel beduidend dikker dan de rest.
Ik hoop dat jullie het kunnen zien op de foto!

in de groepsfoto is het de bovenste...
 

Bijlagen

  • 585B9960-E101-458B-A9E6-D4112D48B0D2.jpeg
    585B9960-E101-458B-A9E6-D4112D48B0D2.jpeg
    185.7 KB · Weergaven: 100
  • 58BFF181-D7A0-43EA-83A1-243A8E41FE1F.jpeg
    58BFF181-D7A0-43EA-83A1-243A8E41FE1F.jpeg
    154.3 KB · Weergaven: 96
Euh lieve mensen, de schubben staan hartstikke uit. :juggle:

Dat heet dan buikwaterzucht. Niks aan te doen. Het kan zijn dat hij het nog best een tijdje redt hoor, dat heb je wel eens. Dan zwemmen ze door alsof er niets aan de hand is. Maar in principe duidt dit op orgaanfalen (naar we mogen aannemen in ieder geval de nieren) waardoor de vochthuishouding niet goed meer is.
 
Euh lieve mensen, de schubben staan hartstikke uit. :juggle:

Dat heet dan buikwaterzucht. Niks aan te doen. Het kan zijn dat hij het nog best een tijdje redt hoor, dat heb je wel eens. Dan zwemmen ze door alsof er niets aan de hand is. Maar in principe duidt dit op orgaanfalen (naar we mogen aannemen in ieder geval de nieren) waardoor de vochthuishouding niet goed meer is.
Je hebt wel gelijk ben ik bang. De schubben staan heel erg wijd.
 
Mmmm.... ja hij is eigenlijk na mn post naar de achterkant van het aquarium gegaan; en daar zit hij nu al een tijdje stil.....
Moet ik hem uit zijn lijden verlossen? Of merkt hij er zelf niks van?

Is het nog besmettelijk ofzo voor de andere visjes?
 
Meestal blijft zoiets gelukkig beperkt tot één vis. 🙃 Het is ook geen ziekte an sich, maar een symptoom van iets onderliggends wat al langer aan de gang is. En wat er dan precies aan de hand is, tsja. Kom je vaak niet achter.

Jammer dat hij het toch minder lijkt te gaan doen. Als je het idee hebt dat hij zich niet lekker voelt, kun je ervoor kiezen om hem af te maken. Bij twijfel evt een nachtje wachten en kijken hoe hij het morgen doet. Het is wel uitstel van executie in principe, letterlijk...
 
Meestal is dit een aflopende zaak en ik zou het van dag tot dag bekijken. Hoe is het nu met de vis?
 
Wij hebben een guppy met hetzelfde pobleem en ik heb hem vorige week 2 dagen na elkaar een zoutbadje gegeven. Zijn schubjes staan nog altijd open maar hij zwemt terug meer rond in de bak en is er van opgefleud.
 
Slecht nieuws...
 

Bijlagen

  • 0B09050C-2526-4F65-82A3-13675AEBC62B.jpeg
    0B09050C-2526-4F65-82A3-13675AEBC62B.jpeg
    281.2 KB · Weergaven: 78
Ah dat is jammer.. vissen met waterzucht genezen hier zelden van. Hij is nu in ieder geval uit zijn lijden verlost.
 

Terug
Bovenaan