Wat is er nieuw

Is voedingsbodem giftig ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Ik heb net een plant willen verkorten en toen ik m uit het grind haalde, ik m van onder snoeide en m terugdeed kwam er keiveel voedingsbodem naar boven en mijn water is nu lichtelijk wazig van de voedingsbodem. Is dit giftig of gaan mijn vissen hier schade van krijgen ? graag snel antwoord want dan doe ik ze in quarantaine.

Ok�. Super. Kort, maar krachtig. Denk je dat mijn filter het allemaal helder gaat maken ?

Dat zal langzaam wel weer helder gaan worden hoor. Dat is nu dus een nadeel van een voedingsbodem 😉

Er zit ook allemaal ruisachtig spul op het grind allemaal bruin. Ook van de voedingsbodem. Dat zie ik niet bewegen, betekent dat dat dat niet meer gefilterd gaat worden ?

Als er een laagje op het grind ligt kun je het altijd even afzuigen. Maar giftig is het niet zover ik weet.

Het is ook niet steeds de bedoeling om al je topics in de BabbelBox aan te maken, er bestaan andere categorie�n waarin je dit soort topics moet plaatsen.

Cedric, Sinds wanneer zit jij in het bestuur?

Houd jij je nou maar gewoon bezig met kennis en ervaring delen en laat de rest aan het forum bestuur over.

Giftig niet maar het kan in sommige gevallen wel rotting geven.

Bij het verplaatsen van planten ontkom je er denk ik haast niet aan dat je wat voedingsbodem meeneemt. het zou in dat geval niet best zijn als dat giftig zou zijn. Zoals Maurice al opmerkt kunnen sommige voedingsbodems wel rotting geven na verloop van tijd. Daarom zie je dat veel mensen deze bodems niet meer gebruiken. Ik zou wel zoveel mogelijk wegzuigen wat los is gekomen en wat nog op de planten ligt. Anders bemoeilijkt dat het opnemen van voeding misschien.

En het is geen gezicht.

Nee dat is het zeker niet. Al kunnen kleibollen soms ook wel troep geven nog.

Erik1404 zei:
Cedric, Sinds wanneer zit jij in het bestuur?

Houd jij je nou maar gewoon bezig met kennis en ervaring delen en laat de rest aan het forum bestuur over.

Ik mag dit toch zeggen, of niet soms?

Iemand 'Wegwijs maken op het forum' is toch niet verboden?

Maar nu terug on-topic.

C�dric Vleminckx zei:
Maar ga nu maar terug on-topic.
Dit soort berichten komen geregeld vanuit beheer. Kun je je voorstellen dat Erik zich de vraag stelt?

Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Maar ga nu maar terug on-topic.
Dit soort berichten komen geregeld vanuit beheer. Kun je je voorstellen dat Erik zich de vraag stelt?

Ok�, kan ik wel snappen, maar ik zei enkel maar tegen Timo dat er categorie�n zijn, en dat niet alle onderwerpen hoeven geplaatst te worden in de Babbelbox. (en ik zei het nu in dit topic, omdat Timo daarvoor nog 2 topics had geopend in de Babbelbox)

Je had het oom bij de report post kunnen laten 😉
[of was het werkelijk duivels toeval dat eerst jij je bericht neerzette en enkele tellen later bij een report post de mededeling kwam dat het bericht al was gerapporteerd ;-)]

Nee, ik had eerst de Report Post gedaan, en dan het bericht geschreven.

Dan weet Timo dat toch ook voor de volgende keer 😉.

dat het andersom was veranderd de boodschap niet 😀

Dat is ook weer waar :d.

Maar omdat je het er tussen haakjes bijzette, vulde ik met het correcte aan 😉.

jessicapilon zei:
Nee dat is het zeker niet. Al kunnen kleibollen soms ook wel troep geven nog.

Maar dan toch een stuk minder.

Jongens kap nou gewoon met die discussie want C�dric heeft het gewoon goed gedaan. Afgelopen topics van mij zijn allemaal in de juiste categorie en als je liever had dat de beheerders het aan me zeiden dat hadden die eerder moeten zijn. Top C�dric, bedankt.

Ja dat is waar Maurice zolang je het met een beetje beleid doet wel hoor.

@Timo
Ik heb ook enkele topics van je verplaatst de laatste tijd en dat is helemaal niet erg zolang je er nu een beetje op let 😉.
Dan kunnen we nu weer helemaal ontopic blijven :thumbs:.

AquariaManiak zei:
Jongens kap nou gewoon met die discussie want C�dric heeft het gewoon goed gedaan. Afgelopen topics van mij zijn allemaal in de juiste categorie en als je liever had dat de beheerders het aan me zeiden dat hadden die eerder moeten zijn. Top C�dric, bedankt.

Dat is graag gedaan hoor!

Nu kunnen we terug ontopic.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan