Island aquascape 110x75x75 (Aqua Tim)


Aqua Tim

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2020
Berichten
247
Leeftijd
30
Hallo,
afgelopen week ben ik begonnen aan een nieuw aquarium. Het gaat een planted aquascape gaan worden met simpele planten.

Zoals in de titel al vermeld wordt is het aquarium 110cmx75cm met 75cm water hoogte. Met een doorvoer aan de achterzijde in het midden.

Techniek
2x39w tl5
1x jbl 1900 l/h
1x eheim 1400l/h
1x wavemaker 2500l/h instelbaar
2x staaf verwarming 200w

Harrscape bestaad uit keien spiderwood en op de bodem ligt filterzand.

Planten die in het winkelmandje staan zijn

Hydrocotyle leucocephala x 3
Echinodorusbleherix x 1
Microsorum pteropus (Javavaren) x 8
Anubias nana x 6
Echinodorus latifolius x 6
Microsorum pteropus, moederplant x 1
Cryptocoryne tropica x 3
Cryptocoryne walkeri x 3
Cryptocoryne wendti bruin x 3
Cryptocoryne lucens x 3
Cryptocoryne willisi x 3
Cryptocoryne becketti x 3
Nymphaea stellata, lotus x 1

Weet nog niet zeker of ik mossen ga nemen.

Het visbestand is nog helemaal blanco zie hiervoor mijn topic visbestand gevraagd.

20200613_121326.jpg
 

Bijlagen

  • 20200613_121304.jpg
    20200613_121304.jpg
    113.2 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag is het bijna 2 weken geleden dat ik het aquarium gevuld heb, a.s dinsdag of woensdag ga ik de inrichting afmaken met plantjes. Vandaag staat er een water verversing gepland, ik heb nog steeds last van een kaamlaag van de stoffen die afgegeven word door mijn spiderwood, stenen en/of zand. Ook is er een grote hoeveelheid witte schimmel gegroeid op het spiderwood, dit ga ik vandaag ook proberen te verwijderen tijdens het afhevelen.

Ik twijfel nog erg over het visbestand, ik denk dat het geen "maanvissen" worden.
 
Ik denk dat ik geen manen neem omdat een groepje niet zo goed bij mij inrichting past. Dus ik ga kijken wat er wel goed bij past.
 
Ik vind het wel mooi staan.
Ik ben benieuwd met wat groen erbij hoe het er dan uit ziet.
 
heel mooi!
alleen 1 dingetje... crypto's in zand?
en crypto's aan het wateroppervlak;)
verder mooie scape hoor!
 
Heel erg bedankt allemaal!
Wat is er met de crypto's in het zand?
En ja kleine drijvers gaan we deze dagen nog wel eens hier en daar zien, kleine prut blijft niet goed zitten.
 
nou, crypto's moeten veel voeding hebben via de wortels. in zand zit dat absoluut niet.
licht er iets van een voedingsbodem onder of root tabs?
 
Bij alle moeras planten heb ik Dennerle Power Tabs bij alle crypto groepjes van 3 heb ik 5 tabs erbij gestoken en bij de enchinodorus heb ik er 2 bij gestoken.

Ik heb nog 1 doos extra met 30 tabs
 
Ziet er gaaf uit Tim!. Ik zie op de op een na laatste foto vooraan een echinodorus staan, staat die niet te diep?
 
Ziet er gaaf uit Tim!. Ik zie op de op een na laatste foto vooraan een echinodorus staan, staat die niet te diep?
dankjullie wel allemaal! Hij staat inderdaad aardig diep, gisteren zag ik het niet zo goed meer door alle dat gerommel. ik trek hem morgen wel iets naar boven.
 

Terug
Bovenaan