Wat is er nieuw

Iwagumi aquascaping

• Onderwerp starter Onderwerp starter darkmark
  • Startdatum Startdatum
D

darkmark

Guest
Hallo,

ik heb een paar vraagjes over het inrichten van een Iwagumi landscape voor een 60/70ltr bak (superfish expert70 of superfish home60)
ik ben een beginner maar ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken 😉.

mijn doel is om met wit zand, seiryu stenen en HC een landschap te maken zoals op mijn profiefoto. vissen zullen waarschijnlijk een schooltje kardinaal tetra's worden. ook zal ik een paar garnaaltjes toevoegen.

mijn vragen:

* lees vaak dat HC een moeilijk plantje is, is er een soortgelijk alternatief?

*HC zal extra CO2 nodig hebben maar ook veel licht wat weer algen met zich mee zal brengen, hoe bereid ik me hierop voor?

*zoals op profielfoto wil ik graag een straatje creeren, hoe realiseer ik dit?

alle informative is welkom 🙂!

Hoi Darkmark,

Zelf ben ik ook iets vergelijkbaars van plan als in jouw profielfoto te zien is.

1) Hier heb ik geen ervaring mee, maar was hetzelfde van plan. Dus ik ben benieuwd naar de reacties van anderen.

2) Ik ga gebruik maken van de EI index methode, waardoor algen (als het goed is) geen kans gaan krijgen. Dit icm bio CO2. Misschien dat voor jou ook een mogelijk oplossing?

3) Het straatje ga ik cre�ren door met mijn 'tapijt' de grenzen aan te geven. Ik gebruik overal de zelfde bodembedekking. Met twee kleuren substraat heb je kans dat alles door elkaar gaat lopen, vandaar dat ik hier voor gekozen heb.

Al met al zijn het bij mij ook nog slechts idee�n. Eventuele op- of aanmerkingen zijn dus welkom 🙂

Hallo anagorn,

dat is leuk om te horen. ik ga me eens inlezen in de EI index methode.
overal dezelfde bodembedekking is ook mijn bedoeling, vraag me alleen af of alleen HC bijvoorbeeld voldoende is voor Tetra's, of dat deze ook nog wat planten nodig hebben.

hoe groot is jouw aquarium?