jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


No3 en po4 lijken me in orde inderdaad. Als je co2 set voldoende is dan moet een flinke wissel vrij snel weer zijn hersteld denk ik Jaap. Op de meterbak ververs ik wekelijks de helft en na 3-4 uur is het weer goed op peil.
 
No3 en po4 lijken me in orde inderdaad. Als je co2 set voldoende is dan moet een flinke wissel vrij snel weer zijn hersteld denk ik Jaap. Op de meterbak ververs ik wekelijks de helft en na 3-4 uur is het weer goed op peil.
Jonh enig idee van je ph en kh waarde kraan water de mijne liggen op het zelfde niveau als in het overzicht
Je zegt dus kan geen kwaad de ph van 8 naar 7 brengen door middel van co2
 
Zo inmiddels de levendehave overgezet naar de 250 temperaturen zijn inmiddels weer vergelijkbaar dat verdiende een paar plaatjes vond ik dus alsjeblieft :D
SAM_1404.JPG
SAM_1403.JPG
SAM_1402.JPG
SAM_1401.JPG
SAM_1400.JPG
SAM_1399.JPG
SAM_1398.JPG
 
Ziet er goed uit Jaap! Planten zijn al aardig gegroeid.
 
Dank John
Thea gaan inderdaad erg lekker zeker sinds ik co2 weer bijvoeg en de voeding iets aangepast heb
 
Dank John
Thea gaan inderdaad erg lekker zeker sinds ik co2 weer bijvoeg en de voeding iets aangepast heb
Denk alleen dat ik binnenkort de sloop vergunning van deze heer maar ga intrekken is weer lekker bezig geweest of dan toch zijn hout maar terug geven :D
xtvxcxscer06nd-6skyufgiou-k9oohk-jpeg.jpg
 
Ziet er goed uit, Jaap!
 
Ziet er goed uit, Jaap!
Dank Ruben word onder de hand wel eens tijd dacht ik zo :D
Ben zelf al redelijk te spreken over het geheel moet nog achter hout aan voor Janes de sloper :D
Tevens ook nog iets bedenken om 1 afzuig buis nog wat verder aan het zicht te onttrekken :juggle::D
Dan kreeg ik vanmorgen tijdens het ontbijt de vraag moet die bak nu tot 13.00 uur nu zo donker blijven zie mijn vriendjes (kardinaal tetra) bijna niet dus daar ook maar weer over nadenken tot ik een :!:D

Kortom ben er nog niet
 
Die reactie krijg ik hier thuis inderdaad ook. Compromis gesloten en het licht begin nu om 11 uur heeeeeel langzaam aan te gaan en om half 1 gaan de tl's erbij aan.
Kunnen ze toch wat meer zien, maar krijg ik niet te veel licht in de bak.

P.S.
Ik vind het heerlijk om weer naar een 2,50m bak te kunnen kijken. Hoewel deze niet van mij is. Ik mis de mijne nu nog steeds, maar ik mag niet klagen met de 1,50m die er nu nog staat.
 
Leuk zo Jaap, hoewel ik niet zo gek ben van de stenen precies in het midden, maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk.
 
Die reactie krijg ik hier thuis inderdaad ook. Compromis gesloten en het licht begin nu om 11 uur heeeeeel langzaam aan te gaan en om half 1 gaan de tl's erbij aan.
Kunnen ze toch wat meer zien, maar krijg ik niet te veel licht in de bak.

P.S.
Ik vind het heerlijk om weer naar een 2,50m bak te kunnen kijken. Hoewel deze niet van mij is. Ik mis de mijne nu nog steeds, maar ik mag niet klagen met de 1,50m die er nu nog staat.
Helaas nog alleen tl er in.
Ben wel bezig met een jmb rgb strip die al een tijd ligt hier samen met de tc 420 maar om daar een beetje fatsoenlijke zon opgang en ondergang mee te krijgen is toch niet zo eenvoudig.
Dat verdient nog een tijdje:juggle::deal::D
Begrijpelijk dat je 2,50m bak mist zou hen eerlijk gezegd ook niet meer willen missen ondanks dat er een paar dingen zijn die ik toch anders had moeten doen oa de hoogte van de kast is niet naar me zin maar das 123 niet zo te veranderen.

Leuk zo Jaap, hoewel ik niet zo gek ben van de stenen precies in het midden, maar dat is een persoonlijke smaak natuurlijk.
Smaken verschillen gelukkig Ton gelukkig maar anders werd de foto afdeling van het forum maar saai :D:D
bedankt voor de fijne reacties
 
Ziet er weer netjes uit!

Stukje hout kan die bouwvakker wel waarderen.
 
Dank Marcel wat het hout betreft de bouwvakker zal moeten wachten tot zijn chef iets geschikts kan vinden :D
 
Kleine update van de bak planten voelen zich schijnbaar zeer wel want dit gebeurt er bij de Aponogeton ulvaceus
SAM_1406.JPG
jep knop vorming ben benieuwd of ie gaat bloeien
Dan een andere eigenwijs compleet zandstrand voor zich maar nee we gaan de andere kant op met jong aanwas
SAM_1405.JPG


tevens een jmb led rgb strip geplaatst voor zons op komst en ondergang filmpje volgt nog als het werkt

tot zover



 
update dan maar
SAM 1.JPG

overzicht wel heel erg groen

SAM 2.JPG

echt el tijd voor de snoei schaar
SAM 3.JPG

lotus gaat lekker
SAM 4.JPG

hoog
SAM 5.JPG

maar ik ben hoger zelf 70 cm is nog niet hoog genoeg ;):D
SAM 6.JPG

de S. Sabulata slaat ook lekker aan

was het weer zaterdag of zondag de snoeischaar maar gaan gebruiken :D
 
dat ziet er goed en gezond uit allemaal.
 
Mooi frisgroen bakje.
 
Dan komt er weer meer licht bij en kan het juist nog sneller gaan.
 
Mooie bak en inderdaad heerlijk groen.

Wat heb jij voor zand gebruikt?
 
Lekker groen, al mis ik wel een andere tint/kleur in de bak. Tis zo allemaal 1 kleur groen
 
Mooie bak en inderdaad heerlijk groen.

Wat heb jij voor zand gebruikt?
Zand komt bij wildkamp vandaan is filterzand 0.0-1.25 grote

Lekker groen, al mis ik wel een andere tint/kleur in de bak. Tis zo allemaal 1 kleur groen
Lijkt zo maar heeft wel verschillende groen tinten fototoestel en verlichting is daar de oorzaak van
Tevens willen de rode planten niet zo bij mij heeft weer met de verlichting te maken en de hoogte van de bak

bedankt voor de leuke reacties :thumbs:


 
Groeit goed. Dan heb je in ieder geval wat leuks te doen dit weekend.
 
Fantastische bak, Jaap! Heerlijk, zo een enorm oppervlak
 
Zo na snoei beurt pff altijd bang dat ik te veel weghaal
Dus dat leuke :juggle:melle001 :D

Zeker lekker oppervlak Ben :thumbs:

SAM_1419.JPG
SAM_1420.JPG
SAM_1421.JPG
SAM_1422.JPG
SAM_1423.JPG
 

Terug
Bovenaan