jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34

Discussie in 'Foto-album' gestart door flipper34, 14 mei 2016.

View Users: View Users
  1. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Hoelang doe je met de flessen Jaap?

2. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Heb ik ook gehad en vervolgens werden dat twee dagen. Ik kan het hopelijk straks bij een pakketpunt op gaan halen (zelf aangegeven).
    Mijn Repashy heeft er een week over gedaan (wel twee zondagen).

3. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    met 2 kilo doe ik gemiddeld zon 3,5 - 4 maanden John
    Deze worden bij heems gevuld via pomp en weegschaal voorheen bij een ander gevuld soms 2 tot 2,5 maanden zit dus echt verschil hoe ze vullen

Had ik ook gezien vind het wel apart dat juist deze spullen vertraging op lopen dit terwijl de visvoerwinkel ze keurig heeft verzonden gisteren
    De spullen uit ede zijn er wel en de spullen uit Berlicum zijn een dag vertraagt brug over de maas stond open zeker:S:D:D

NicoleE vindt dit leuk.
  4. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Zo nieuwe voer is ook binnen zaterdag keurig bezorgt :D vandaag eens uitvogelen hoe we dit gaan toedienen en hoeveel
    Tevens ondanks mijn beroerde lijf en kop en koorts toch maar de bak aangepakt wel bijna de hele dag over gedaan :'(:stars: SAM_1479.JPG tijd voor een snoeibeurt SAM_1480.JPG
    helaas te maken gekregen met een forse algen aanval dat ondanks goede waterwaardes
    gh 9
    kh 8
    ph 7
    po4 40 is wat aan de hoge kant in vergelijking met no3 overweeg de po4 toevoeging uit het mengsel te halen
    no3 20
    fe 0,2
    Co2 24
    Daarnaast heb ik het idee dat het po4 verhaal ook door het voeren komt vooral de tabs voor de bodem vissen vallen toch wel gauw uit elkaar met als resultaat een behoorlijke belasting filters
    Ook weer begonnen met om de dag een diepvries voer toe te voegen rode mug ook daar zal een oorzaak liggen vermoed ik zo spoel de boel wel uit
    Om jullie een idee te geven over de alg SAM_1487.JPG en mijn twee grootste vrienden op het gebied van alg verwijdering SAM_1486.JPG schuurspons en natuurazijn
    Zal vanmiddag even een overzichts-foto maken daar was ik gister te moe voor :sorry::D:D

5. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Goed bezig Jaap en sterkte met je koorts.

6. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Beterschap toegewenst.

Onderhoud gaat inderdaad altijd door.

Ben benieuwd hoe de repashy gaat bevallen

7. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Ik heb mijn PO4 toevoeging gehalveerd, en ben nu dagelijks diepvries aan het voeren en dat heeft geleid tot een daling in PO4 van onmeetbaar hoog naar 1,8.
    Ik voer nog steeds droogvoer maar ben wel over van D merk voor naar Dennerle gourmet complete wat ook heeft geleid tot minder sediment opbouw in het filter

8. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Dank John tja die vervelende koorts wil nog niet echt overgaan gisteren 38.7 vanmorgen 39.5 mag nu wel eens overgaan vind ik :6:D

Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk gister zo iets had van laat maar dat onderhoud alleen water verversen en klaar
    Toen ging het licht aan en zag dat de algen opbouw wel heel behoorlijk was dus na een pot:koffie: allee jaap aan de bak :D
    Ben ook benieuwd hoe de dames/heren er op gaan reageren zal wel even wennen zijn aan de repashy

aan zo iets zat ik zat ik ook te denken tuinkabouter wat de po4 betreft wat het vlok voer betreft dat krijgt in de bak weinig tijd op voor problemen te zorgen lijkt wel een zwerm bijen zoals de kardinaal tetra en roodkoppen en kegelvlekken er op af duiken:D
    en als er al eens wat overblijft zijn de corys er als de kippen bij
    Denk echt dat de vervuiling komt door de tabeleten voor de corys en andeer bodem bewoners vind het wel sneu voor de mooie visjes en maar zoeken naar het voer dat terwijl dit inmiddels in het filter is beland :mad:
    Zag ook in jou foto album dat je EasyCarbo toevoegt ben er sinds vandaag ook mee begonnen eens kijk hoe dat gaat.

bedankt voor de beterschap wensen allemaal ga er van uit dat het weer goed komt

Nicolientje-W vindt dit leuk.
  9. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Zie nu je post pas Memmo :oops::sorry:

wat de vissen betreft ben zo als je ziet niet echt een fotograaf dus dat je bijna geen vissen ziet is niet zo raar hoor maar ze zijn er wel

15 kardinaal tetra's upload_2019-1-7_13-59-3.jpeg 8 kegelvlekbarbeel upload_2019-1-7_14-0-10.jpeg
    4 roodneuszalm upload_2019-1-7_14-6-38.jpeg 2 indische modderkruiper upload_2019-1-7_14-9-12.jpeg 2 siamese-algeneter-goud upload_2019-1-7_14-14-59.jpeg 2 van deze slopers [​IMG] waarvan ik de naam even kwijt ben

8 Corydas swartzie upload_2019-1-7_14-18-37.jpeg 2 corydas goldtripe upload_2019-1-7_14-20-13.jpeg 2 corydas black venezuela 45125b01b2efd2bd44504b734e3f7ab668510f60.jpg en deze heer en dame [​IMG] de botia kobutai en 1 upload_2019-1-7_14-41-15.jpeg Citroentetra

Laatst bewerkt: 7 jan 2019
  10. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Het sediment word niet direct veroorzaakt door de snelheid waarin het voer word gegeten maar meer door de samenstelling van het voer.

Is een heel artikel over geschreven, met een mooi woord heet het mineralisatie ;)

https://www.aquainfo.nl/mineralisatie/

11. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Das behoorlijk stevige stof Tuinkabouter maar wel interessant zo gauw hier het hoofd is op geklaard eens in duiken maar momenteel :stars::D

12. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Zoals belooft SAM_1491.JPG

en bijna vergeten in het overzicht vissen opa een 9 jaar oude corydoras albino SAM_1492.JPG nee heeft geen vlekken is alg op ruit en plant
    zoals jullie zien is de alg niet beperkt gebleven tot de spraybar maar plantjes hebben ook een tik mee gekregen SAM_1496.JPG

Madscan vindt dit leuk.
  13. NicoleE

NicoleE

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Wat een megabak, zonder de laatste foto te zien zou ik zeggen 'staat er goed bij'. Wat enorm zonde van de alg.
    Leuk hoor die opa, zie je maar weer dat ze behoorlijk oud kunnen worden.

14. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Heb je wat te doen tijdens het uitzieken :p

Maargoed heeft mij ook 3x lezen gekost voordat ik alles wat snapte en er wat mee kon..

flipper34 vindt dit leuk.
  15. Memmo

Memmo

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Je bak is wel dunnetjes bevolkt.
    Komen er nog meer vissen of blijft het voorlopig bij deze?

16. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Algje hier of daar is ook geen ramp, bak staat er mooi bij hoor Jaap!

17. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Eerst de bak weer onder stabiel krijgen daarna aan uitbreiding denken
    heb wel een aantal corydas soorten in het hoofd om bij te nemen om oa groepen uit te breiden en mischien nog een mooi L nummer
    eerst de boel maar weer op de rit proberen te krijgen

Klopt John das niet zon ramp erger wordt het als de planten er onder leiden dan wordt het tijd om in te grijpen en waarom de algen er voor kiezen om in mijn zicht veld te gaan zitten :juggle: is mij een raadsel:D

18. Memmo

Memmo

Lid geworden:
    19 mrt 2010
    Dat is wat minder met de algen.
    Spraybar bij mij is ook altijd bedekt met algen, zal wel door de stroming komen denk ik.
    Easycarbo wil wel eens helpen tegen penseelalg.

19. Patrix

Patrix

Lid geworden:
    16 feb 2014
    Een behoorlijk tik zo te zien, die kun je er beter uithalen denk ik, of iig alle aangetaste bladeren verwijderen

20. TS
    TS
    flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    Gaat beter met de plantjes ben bezig met co2 en kunst co2
    voorts zakt de po4 al lekker van rond de 40 naar een nette 1,5 dus das een hele verbetering moet nog wel even de balans terug vinden met no3
    Nieuw voer is ook en succes lijkt het al blijf ik het een apart spul vinden als je het aanmaakt SAM_1506.JPG doet denken aan nat geworden ondervloer platen Schermafdruk op 2019-01-16 19-37-58.png
    ben benieuwd hoe het filter gebeuren er op reageert
    Zal binnenkort een opname maken van het smikkelen van de vissen er van

Nicolientje-W en NicoleE vinden dit leuk.