jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Erg mooi Jaap. Misschien dat wat meer structuur de situatie zal verbeteren. Je hebt genoeg ervaring en kennis om dit aan te pakken denk ik:).
 
Mooie grote bak Jaap!
Wat zwemt er allemaal in?
is een beetje een allegaartje Seabait John
enkele foto¨s
SAM_0956.JPG
SAM_0955.JPG
SAM_0953.JPG
SAM_0951.JPG
SAM_0950.JPG
SAM_0949.JPG
SAM_0947.JPG
SAM_0946.JPG
SAM_0944.JPG
SAM_0942.JPG
SAM_0941.JPG
SAM_0940.JPG
 
vervolg
zal binnen kort eens een lijstje maken
helaas ben ik door een schimmel infectie wat vissen verloren
oa 4 corydoras black venezuela

groet
jaap

SAM_0936.JPG


SAM_0934.JPG
 
Erg mooi Jaap. Misschien dat wat meer structuur de situatie zal verbeteren. Je hebt genoeg ervaring en kennis om dit aan te pakken denk ik:).
dat hopen we dan maar John :juggle::D is momenteel een gekken huis hier met de zorg het verbouwen en andere zaken die niet kunnen wachten
lijkt wel of alles weer te gelijk komt
maar komt tijd komt raad
wat de planten voeding betreft dat wil ik per dag gaan toevoegen heb nu de indruk dat alles in 1 keer een te grote sprong is

groet
jaap

Dat is zeker een allegaartje maar wel mooie vissen iig ;)
tja zo loopt het soms John
maar blijf er van genieten zeker als je ziet wat al die soorten bij elkaar en met elkaar uithalen lig ik soms in een deuk van het lachen

groet
jaap
 
dat hopen we dan maar John :juggle::D is momenteel een gekken huis hier met de zorg het verbouwen en andere zaken die niet kunnen wachten
lijkt wel of alles weer te gelijk komt

Je moet prio s stellen en je hebt maar 2 handen natuurlijk. Belangrijkste is dat je wel goed aan jezelf denkt;)
 
zo vandaag even wat onderhoud gedaan en flink gesnoeid
man dat eikenblad groeit je binnen notime boven het hoofd ook de Cryptocoryne balansae werd te vol verstoorde de stroming behoorlijk
plaatjes
rechts voor.JPG
rechts na.JPG
links voor.JPG
links na.JPG


zo kunnen we weer een tijdje vooruit hopen we maar
 
Dank Richard en Ludger en inderdaad is een beste plas met water :D
wat de foto betreft zit in de laatste spiegeling helaas maar de opruiming staat goed in beeld :D
 
tja Jan soms is het even zoeken hoe of wat maar dat maakt de hobby nou zo mooi vind ik althans
al heb ik soms momenten ik gooi hem leeg en ga over op postzegels verzamelen :D:D:D:D
niet dus :sorry::D

kom ik alle keren met onderhoud achter John met mijn 185 en keuken trapje van twee treden :S:D:D
 
al heb ik soms momenten ik gooi hem leeg en ga over op postzegels verzamelen


Erg herkenbaar Jaap en dat vooral op een dag dat je je net wat minder voelt. Ik voel me ook regelmatig "moe" en dan denk ik ook pfffff ik wordt er zat van maar ja een dag later kijken we er weer heel anders tegenaan gelukkig:D:D;)
 
zeker als ik de bewoners weer bezig ziet dan ben ik weer blij dat ik de bakken heb :D:D
 
sinds gisteren begonnen met de ei methode dacht is bijna paas :D:D
ben benieuwd
 
zo vandaag maar weer onderhoud gedaan
ben vorige week begonnen met de ei methode dus water verversen was nodig
tevens even gekeken naar de waardes
ph7,0 gemeten met druppels en ph meter komen mooi overeen
n03 20 mg
no4 20 mg das dus te hoog helaas even aanzien of ik de verhouding moet gaan aanpassen voor nu de no3 verhoogt naar 30 mg
kh 9
fe 0,5
co2 25mg waarde uitgerekend via ph/kh verhouding
temp 25 graden
helaas nog steeds problemen met algen ook tot mijn verbazing draad alg dus het verhaal co2 te kort als oorzaak heb ik mijn twijfels :juggle:
zit me af te vragen of kalk in het leiding water geen boosdoener is ook ivb met de ontwikkeling van staghorn alg
paar plaatjes dan maar

SAM_0990.JPG


SAM_0991.JPG


SAM_0992.JPG


SAM_0993.JPG


SAM_0996.JPG
helaas nog steeds problemen met deze plant blijft maar licht geel in plaats van mooi groen

SAM_0997.JPG


SAM_0998.JPG


SAM_0999.JPG
 
Klopt die po4 wel van 20? Je kh is inderdaad wat hoog. Dan moet je nu wekelijks heel wat liters verversen Jaap.
Heb je geen continutest voor de co2?
 
Ga er vanuit dat de planten ook aan de RI moeten wennen en dat je zomaar een week of 4 verder bent voordat je het totale effect ziet.
50% water verversing zal een 450 liter zijn denk ik.
 
Klopt die po4 wel van 20? Je kh is inderdaad wat hoog. Dan moet je nu wekelijks heel wat liters verversen Jaap.
Heb je geen continutest voor de co2?

Ik weet niet wat de bedoeling is, maar die fosfaat is maar liefst 20x zo hoog. Zou nooit meer dan 2 toevoegen.

Waarom staat die ene pomp uit?
 
Bij de EI doseer je in de regel ook 20/2 mg nitraat en fosfaat. Misschien een tikfoutje?
 
Bij de EI doseer je in de regel ook 20/2 mg nitraat en fosfaat. Misschien een tikfoutje?
goed opgemerkt John :thumbs: is een tik foutje :stom: moet zijn 0,2

@TonHageraats Ton klopt als een bus per week 450 liters verversen en ga inderdaad van uit dat de boel moet wennen
dus we gaan het zien

@Marcel de pomp staat uit om dat ik een foutje heb gemaakt met de aansluiting aanzuig buis pomp en riool
als ik de kraan open zet naar het riool trekt ie ook het water voor aanvoer pomp weg
dus puur bescherming van de pomp

wat de continu test co2 betreft heb een paar bulldozers in de bak zitten die slopen alles wat op hun weg komt (zie foto)
YWuWANYxg3hD4sEvurX2aFgfIZMG2sMr.jpeg


1 van de schuldige
ben nog niet iets tegen gekomen wat tegen deze jongen bestand is als continu test co2
 
@Marcel de pomp staat uit om dat ik een foutje heb gemaakt met de aansluiting aanzuig buis pomp en riool
als ik de kraan open zet naar het riool trekt ie ook het water voor aanvoer pomp weg
dus puur bescherming van de pomp

Daarover heb ik lang geleden al gezegd.

Jaap,

Ik zie dat je een rechtstreekse verbinding met de riolering hebt gemaakt.
Ik zou je alleen wel willen adviseren om tussen de kogelkraan en de sifon een rioolbeluchter te plaatsen.

rioolbeluchter

Dit zorgt ervoor dat de riolering niet volledig vol komt, en behoorlijk gaat hevelen (trekken).

Verder ziet alles er goed uit.
Wil je nog wat meer ingaan op de techniek, die je wilt aansluiten?

Misschien kun je dit er nog tussen maken?
 
Daarover heb ik lang geleden al gezegd.
Misschien kun je dit er nog tussen maken?
laat ik dat nu toch niet goed begrepen hebben Marcel
ga van de week even langs wildkamp om het betreffende onderdeel te halen en dan hobbyen
ojee als maar goed gaat anders gratis zwemles :juggle::D:D en nieuw laminaat :oops:
 
Dan is 0,2 beslist niet veel Jaap als je wekelijks 2,0 mg toevoegt.
vanmorgen toch de boel maar eens nagemeten John was gister behoorlijk vermoeit blijkt ook wel
waarde nu na gisteren 450 liter ververst te hebben en 80 milliliter macro toe gevoegd te hebben
ph 7
kh 7
no3 20 mg
no4 2.0 mg
fe 0.1 mg
temp 25
gebruik het schema wat bij de poeders van aquarium bemesting zit
voeg dit dus toe per week

Op basis van het bovenstaand weekschema voegt u deze hoeveelheden wekelijks toe aan uw aquarium.
Ppm Element 22.50 ppm NO3 Nitraat
2.00 ppm PO4 Fosfaat
22.50 ppm K Kalium
0.40 ppm Fe Ijzer
3.10 ppm S Sulfaat
0.10 ppm Mn 0.10 ppm B 0.00 ppm Mo Molybdeen
0.00 ppm Cu Koper
0.00 ppm Zn Zink
0.00 ppm dGH
denk toch dat ik de fosfaat in de peiling moet houden en zo nodig aanpassen in het recept
zit nu al aan de waarde voor het einde van de week namelijk
of denk jullie daar anders over :S:juggle:
 
Wakker worden Jaap want je schrijft nu no4 van 2,0:D:D;). Begrijp ik het goed dat de po4 nu dan op 2.0 zit? Zo ja dan is dat mer dan voldoende maar ik zou zeker nu het in de gaten gaan houden hoe dat zich gaat houden tot de volgende waterwissel.
 
Wakker worden Jaap want je schrijft nu no4 van 2,0:D:D;). Begrijp ik het goed dat de po4 nu dan op 2.0 zit? Zo ja dan is dat mer dan voldoende maar ik zou zeker nu het in de gaten gaan houden hoe dat zich gaat houden tot de volgende waterwissel.
John is inderdaad een po4 van 2.0 mg schreef al dat ik gister te moe was om goed uit mijn ogen te kijken schijnbaar:br::br:
ga het in de gaten houden hoe het zich ontwikkeld :thumbs:
 
Haha, ik doelde op no4 ipv po4 in je post van daarnet;). Zal wel een tikfoutje zijn met al die afkortingen ook :D. Ik zou het inderdaad even in de gaten blijven houden want in mn eigen bak is het fosfaat gehalte bepaald niet groot maar dat zal per bak ook verschillen natuurlijk. Maar momenteel zit er nog voldoende in lijkt me zo;).
 

Terug
Bovenaan