jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


Schiet allemaal niet op Jaap, ik hoop dat je nu weer op de goede weg bent.
 
Schiet allemaal niet op Jaap, ik hoop dat je nu weer op de goede weg bent.
helaas ton kreeg net wat hout en kunststof hou imitatie binnen gaat allebei weer retour afzender
te klein en niet mooi
zal dan toch zelf op jacht moeten naar iets goeds en je weet hier in de noordkop is nogal veel te vinden :6:S
dus wordt een rondje nl
helaas is dat momenteel niet mogelijk is jammer maar het niet anders :'(
 
Kienhout is ook niet een echt harde soort dus misschien kun je beter dan een harde soort nemen.
 
nu begrijp je waarom zien en voelen :D:D


Ja zeker want ik heb ook het zachte hout gehad in het verleden en dat gaf veel vervuiling. Ik heb nu een harde soort, ik dacht Mopani, via de Pets place gekocht en dat heeft amper onderhoud nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ja zeker want ik heb ook het zachte hout gehad in het verleden en dat gaf veel vervuiling. Ik heb nu een harde soort, ik dacht Mopani, via de Pets place gekocht en dat heeft amper onderhoud nodig.
klopt John merk bij de rio 240 met hout om de dag de watten schoon spoelen nu om de week
en de blauw alg is ook verdwenen :D
Al reflectoren geprobeerd om wat meer licht in de bak te krijgen?
nog niet maar is ook een optie hmm keuzes keuzes :juggle::D
 
tijd voor een update waar weer van alles gebeurd soms goed soms wat minder :6
laat de foto's het verhaal maar doen
SAM_1225.JPG
na een tweede mist aanval de boel op geschoond
waar blijkt dat het niet verstandig is om tijdens het schoonmaken en water verversen a telefoon te krijgen b tegelijkertijd ook nog visite binnen te laten
zie hier het resultaat
SAM_1244.JPG
SAM_1245.JPG
dag 300 watt jbl :oops::mad::6:stom:
aangezien ik hier in een dorp woon dat dicht geplakt zit met kranten :help:
en dat hier in de buurt bijna niets te krijgen valt :6
bijna de hele middag op jacht naar een vervanger na 3 winkels bij nummer 4 hebbes :!beter 1 op reserve houden
man je zou zo maar gaan verhuizen over die grote plas water :stars::Dk wat een drama hier die winkels :'(:Dk
SAM_1240.JPG

tijd voor de snoeischaar en de boos doener wat betreft de blauwalg i hope dus hout er uit en schuilholen er in
nog wel wat planten er bij zetten maar dat komt wel eerst maar eens kijken of de dames en heren er belangstelling voor hebben
wordt vervolgt
 
Dat is inderdaad dan weer balen Jaap maar ja dat soort dingen kan ieder van ons overkomen hoor.
 
Ik dacht dat JBL´s een droogloop beveiliging erop hadden zitten... ?
voor zover ik dat begrepen heb is dat maar voor een korte tijd :S
Dat is inderdaad dan weer balen Jaap maar ja dat soort dingen kan ieder van ons overkomen hoor.
klopt John alleen jammer dat je hier zo slecht een vervanger kan vinden kost zo veel tijd :juggle:

nog even gauw een overzichts-foto
SAM_1237.JPG


en op verzoek van moeders 10 rood blauwe vriendjes toegevoegd
de bijna plaatselijke lvs had nakweek zitten
SAM_1252.JPG


doen het goed
SAM_1254.JPG

tot zover
nu eens na gaan denken hoe we het licht probleem gaan aanpakken
uit de voort gang van de rio 240 is wel gebleken dat daar een gedeelte van het probleem zit
zag een heel mooi systeem lvoorbij komen daytime matrix linkje http://daytime.de/led-systeme-matrix
dat lijkt me wel wat ook omdat deze per module kan aangepast worden
 
Zal inderdaad een pittig prijskaartje aan hangen... maarja je betaald wel voor wat je krijgt :)
 
Zal inderdaad een pittig prijskaartje aan hangen... maarja je betaald wel voor wat je krijgt :)

Ik zie dat met de led van de nieuwe zeewaterbak wat los 400 euri kost maar het is heel wat anders dan het licht boven de huidige oude bak en dan kun je beter iets meer betalen denk ik voor iets goeds.
 
tja denk dat voor alles geld goedkoop is meestal duurkoop
daarnaast als ik naar de prijzen kijk voor vaste goede led balken zeker gezien mijn hoogte van bak
dan gaat het ook aardig in de centen lopen met wil je iets goeds hebben met het risico dat het net niet is wat je hebben wilt :juggle:
het genoemde systeem is dan nog altijd aan te passen dat lijkt me dan een meer waarde te hebben :thumbs:
 
tja denk dat voor alles geld goedkoop is meestal duurkoop
daarnaast als ik naar de prijzen kijk voor vaste goede led balken zeker gezien mijn hoogte van bak
dan gaat het ook aardig in de centen lopen met wil je iets goeds hebben met het risico dat het net niet is wat je hebben wilt :juggle:
het genoemde systeem is dan nog altijd aan te passen dat lijkt me dan een meer waarde te hebben :thumbs:
Ligt eraan hoe handig je bent met elektronica.
Ik heb spotgoedkope LED balken, je moet ze alleen even inspuiten met PCB plastic spray, maar dan ben je voor 112cm balken voor €15 per stuk klaar.
Als je zelf kunt sleutelen aan de controller hoeft die niet meer dan €20 te kosten. Voeding is het duurste, komt op zo'n 40 euro uit voor een echt goede, gestabiliseerde voeding. Dus, je kunt voor rond de €100 klaar zijn en dan heb je een enorme bak licht.
 
Wat ben zegt.
Opzich als je weet hoe je een soldeerbout vast moet houden kan je met wat bridgelux EB strips een flinke bak licht krijgen voor weinig geld
 
Ik geloof dat gelijk maar voor de minder handige leden zoals ik ook is dat vaak niet haalbaar. Ik zou ook niet weten wat je aan een voeding kan of moet doen dus dan ben je al snel aangewezen op goede kant en klare leds. En die zijn prijzig zoals ik heb gemerkt met de AI Hydra HD 26.
 
Ik geloof dat gelijk maar voor de minder handige leden zoals ik ook is dat vaak niet haalbaar. Ik zou ook niet weten wat je aan een voeding kan of moet doen dus dan ben je al snel aangewezen op goede kant en klare leds. En die zijn prijzig zoals ik heb gemerkt met de AI Hydra HD 26.
Daarom zou ik jou zo'n antwoord niet geven, ik weet niet of Jaap ook van de plug and play is, of dat hij een beetje knutselen wel leuk vind.
 
Ik geloof dat gelijk maar voor de minder handige leden zoals ik ook is dat vaak niet haalbaar. Ik zou ook niet weten wat je aan een voeding kan of moet doen dus dan ben je al snel aangewezen op goede kant en klare leds. En die zijn prijzig zoals ik heb gemerkt met de AI Hydra HD 26.
Aqualumination?
 
tja gaat behoorlijk in de papieren lopen en dit is nog maar 1 zijde :engel:

Schermafdruk op 2017-12-08 11-28-45.png

Schermafdruk op 2017-12-08 11-43-43.png

is nog wel een grove opzet maar duur blijft het :Dk
 
Ook de prijs zegt niet alles want na de aankoop van mn led kon ik de adapter gaan ruilen omdat die het niet deed. nadat het led uitgaat blijft het rechter deel van de lamp blauw/groen flikkeren. Volgens de vertegenwoordiger war er een update niet goed afgerond maar opnieuw doen veranderd er niets aan dus morgen ruil ik de led weer om. Op zich wel prima service maar ja voor 400 euro denk je dat dit niet mag gebeuren maar ook hier zie je foutjes. Gelukkig functioneert de led wel verder gewoon.
 
Ook de prijs zegt niet alles want na de aankoop van mn led kon ik de adapter gaan ruilen omdat die het niet deed. nadat het led uitgaat blijft het rechter deel van de lamp blauw/groen flikkeren. Volgens de vertegenwoordiger war er een update niet goed afgerond maar opnieuw doen veranderd er niets aan dus morgen ruil ik de led weer om. Op zich wel prima service maar ja voor 400 euro denk je dat dit niet mag gebeuren maar ook hier zie je foutjes. Gelukkig functioneert de led wel verder gewoon.
Zijn er ook in zoetwater uitvoering
http://www.aquaillumination.com/lighting/prime/freshwater.html

Maar wat @flipper34 uit gaat geven was ik ook ongeveer kwijt aan mijn DIY set op me 2m bak.
Opzich geen gigantisch bedrag, als je dit uit zou geven aan 3W JMB strips (maken ze op aanvraag ook voor zoet) heb je een soort gelijke set met minder kleur instellingen.
HVP komt niet eens in de buurt qua opbrengst met hun SMD lampen, powerleds van hun ben ik niet mee bekend
 
Ook de prijs zegt niet alles want na de aankoop van mn led kon ik de adapter gaan ruilen omdat die het niet deed. nadat het led uitgaat blijft het rechter deel van de lamp blauw/groen flikkeren. Volgens de vertegenwoordiger war er een update niet goed afgerond maar opnieuw doen veranderd er niets aan dus morgen ruil ik de led weer om. Op zich wel prima service maar ja voor 400 euro denk je dat dit niet mag gebeuren maar ook hier zie je foutjes. Gelukkig functioneert de led wel verder gewoon.
is en blijft techniek John en controle wordt wel gedaan vaak zeker bij de duurdere merken maar dat gaat het spul op reis
en wat er dan allemaal gebeurd is voor iedereen een vraag

Maar wat @flipper34 uit gaat geven was ik ook ongeveer kwijt aan mijn DIY set op me 2m bak.
Opzich geen gigantisch bedrag, als je dit uit zou geven aan 3W JMB strips (maken ze op aanvraag ook voor zoet) heb je een soort gelijke set met minder kleur instellingen.
HVP komt niet eens in de buurt qua opbrengst met hun SMD lampen, powerleds van hun ben ik niet mee bekend
ho ho ben me nog aan het inlezen en uitzoeken van uitgeven is nog geen sprake hoor
zeker dit jaar niet meer zit nu al met een gat in de begroting:deal: voor 2017 :juggle::Dk:Dk
klopt inderdaad dat je het zelfde kwijt bent aan jmb die qua licht opbrengst in de buurt komt van het eerste genoemde
met 1 nadeel mocht het nog te kort zijn dan kun je alleen maar een strip er bij zetten terwijl bij de daytime er een module in de gewenste kleur er bij kan steken
hvp is bij mij zo en zo al afgevallen

zelfbouw zou kunnen zoals door diverse leden geopperd wordt maar ook daar zit je weer met het kwalitijd probleemen
en een manier van ophanging in de kap
kortom ben er nog niet uit dus :juggle::Dk:Dk
 

Dat wist ik helemaal dus niet.
is en blijft techniek John en controle wordt wel gedaan vaak zeker bij de duurdere merken maar dat gaat het spul op reis
en wat er dan allemaal gebeurd is voor iedereen een vraag

Klopt Jaap en gelukkig hebben ze vlotte service en kan ik hem komen omruilen. Je hebt in elk geval nog even de tijd om over alles na te denken;)k
 
zo vandaag maar even de nieuwe verwarming aangepast.
snoer is bij dit formaat bak altijd te kort lijkt wel en om nu een stekkerdoos op de kap te laten staan dat voelt niet lekker.:juggle:
zeker niet met al die condens op de deksels als je even niet op let heb je feest bij het open. :oops:

snoer maar een meter langer gemaakt past het weer onder de bak in de kast bij de rest van de stekkers :Dk
SAM_1263.JPG
SAM_1262.JPG
SAM_1261.JPG


SAM_1265.JPG
SAM_1266.JPG
SAM_1267.JPG
 

Terug
Bovenaan