LunatiC
Well-known member
Goedeavond,
Ik heb hier een jack dempsey cichlide van 25cm met een 1 wazig oog, twijfel over wat te doen. Even afwachten en kijken of het vanzelf geneest, of is er een middel voor? Heb dit nog niet eerder zo gehad. Waarschijnlijk gestoten tegen een stuk hout, bak ligt er vol mee.
Bak is zo 2000l bruto.
Water verversing ruim 70a80% per week.
Verversen gaat automatisch 24/7.
Voer alleen hikari droogvoer (verschillende soorten), geen diepvries of ander voer.
Voeg alleen kusuri klay toe 1 maal per week.
Zit samen met andere mid amerikanen, l nummers, plecos, panaques, meervallen.
Nitriet 0.
Amoniak 0.
Nitraat 10/20.
Maak gebruik van nitraathars 8l en planten boven het aquarium.
Zondag begonnen met Esha Optima (ter ondersteuning bij eventueel herstel) niet ter medicatie.
Ik heb hier eventueel quarantaine bakken mocht het nodig zijn.
Laatste foto is van een week eerder toen het oog nog goed was.
Hij doet verder normaal, poep is normaal, eten normaal, gedrag normaal, hij lijkt er niet slechter mee te zien.
Ik heb hier een jack dempsey cichlide van 25cm met een 1 wazig oog, twijfel over wat te doen. Even afwachten en kijken of het vanzelf geneest, of is er een middel voor? Heb dit nog niet eerder zo gehad. Waarschijnlijk gestoten tegen een stuk hout, bak ligt er vol mee.
Bak is zo 2000l bruto.
Water verversing ruim 70a80% per week.
Verversen gaat automatisch 24/7.
Voer alleen hikari droogvoer (verschillende soorten), geen diepvries of ander voer.
Voeg alleen kusuri klay toe 1 maal per week.
Zit samen met andere mid amerikanen, l nummers, plecos, panaques, meervallen.
Nitriet 0.
Amoniak 0.
Nitraat 10/20.
Maak gebruik van nitraathars 8l en planten boven het aquarium.
Zondag begonnen met Esha Optima (ter ondersteuning bij eventueel herstel) niet ter medicatie.
Ik heb hier eventueel quarantaine bakken mocht het nodig zijn.
Laatste foto is van een week eerder toen het oog nog goed was.
Hij doet verder normaal, poep is normaal, eten normaal, gedrag normaal, hij lijkt er niet slechter mee te zien.