Jagende vis


Laurenz

Member
Lid geworden
16 juni 2019
Berichten
15
Leeftijd
25
Beste,

Ik heb 2 vissen uit de dierenwinkel de soort weet ik niet meer maar de zwarte vis jaagt constant achter de witte aan.
Iemand enig idee welke vissen dit zijn en waarom de zwarte de hele tijd achter de witte aan jaagt? (Ze zitten al 2 of meer weken in het aquarium)
 

Bijlagen

  • CF535D4B-43EC-45D3-9BF1-A4F8F8822EA9.png
    CF535D4B-43EC-45D3-9BF1-A4F8F8822EA9.png
    1,014.8 KB · Weergaven: 124
  • C051347F-2E93-461F-A4E9-1565B69AFA68.png
    C051347F-2E93-461F-A4E9-1565B69AFA68.png
    288 KB · Weergaven: 128
  • E96EF407-A683-46D9-B454-6ABCAC7FEE84.png
    E96EF407-A683-46D9-B454-6ABCAC7FEE84.png
    297.7 KB · Weergaven: 104
Die vuurstaartlabeo is een erg territoriale vis en heeft ook een wat groter aquarium nodig (vanaf 1m25 dacht ik) dus ik weet niet zeker of die wel geschikt is voor je aquarium. Ik kan de grootte van het aquarium vanaf de foto niet helemaal zien maar hij lijkt niet al te groot. Dat gejaag zal hij waarschijnlijk blijven doen in een klein aquarium.
 
Labeo Bicolor, doet het prima als je hem solo in een ruime bak houdt ( 120 cm inderdaad) maar jaagt zijn soortgenoten op totdat ze dood zijn. De kleinste of de zwakste zoals de albino delft altijd het onderspit. Mijn vader hield er altijd 1 in een tropische gezelschapsbak.
 
Bedankt allemaal voor jullie antwoord mijn aquarium is inderdaad niet al te groot 60x30x30, het is mijn eerste aquarium en ik hou van wat variatie en kleur in mijn bak. Ik was daarom naar een aquariumzaak een eindje van waar ik woon gegaan om daar vissen te halen die ze bij mij niet hebben. Ik werd daar althans geholpen door de dochter van de eigenaar die was nog minderjarig en ik had al het idee dat ze er niet veel verstand van had. Ik natuurlijk ook niet maar ik laat mezelf meestal goed informeren bij de winkel of ik google, blijkbaar wist zij niet dat deze vissen niet samen konden, ik geloof ook dat er helaas 2 guppen weg zijn ik zelf was op vakantie en voor ik weg ging was het gejaag niet zo erg nu zit de albino achter het warmte element en de zwarte eronder te wachten. Ik ga hem zometeen uit het aquarium verwijderen.
 
Vorige keer heb ik wel slakken terug kunnen brengen dus ik kan het proberen, door de wc spoelen zal ik sowieso niet doen. Dan moet ik kijken of iemand anders hem wilt. Kan de albino wel blijven?
 
Ook 1 van deze vissen zou je hwlaas nier kunnen houden. Het zijn snelle vissen en worden ong 13 cm froot. Dit wordt echt te groot voor je bak. Ik zal vragen of je ze mag terugbrengen. Dit is echt verkeerde info bij de verkoop naar mijn mening
 
Dat is labeo vuurstaart, die zwarte, en d ewitte is de albinovariant ervan, kunnen niet samen in 1 bak
Deze informatie klopt niet helemaal. Het zijn de Epalzeorhynchos bicolor en de Epalzeorhynchos frenatus " albino". Dus 2 verschillende soorten, die inderdaad niet samen kunnen.

Epalzeorhynchos bicolor - Alleen een rode staart
Epalzeorhynchos frenatus- Alle vinnen zijn rood
 

Terug
Bovenaan