Wat is er nieuw

Japonica baby garnaal?

• Onderwerp starter Onderwerp starter shandy240
  • Startdatum Startdatum
S

shandy240

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb anderhalve maand geleden 4 Japonica garnalen gekocht bij een dierenwinkel. E�n daarvan is vrij snel verdwenen, de andere drie zijn al enorm gegroeid.

Nu heb ik vanochtend echter een mini garnaal in mijn bak ontdekt. Is het mogelijk dat dit de verdwenen garnaal is? De andere garnalen zijn nu ongeveer 4 centimeter en deze mini is ongeveer 1 centimeter.

Ik begreep namelijk dat deze garnalen zich helemaal niet kunnen voortplanten in zoet water. Deze mini garnaal is echter wel veel kleiner dan de garnalen die ik anderhalve maand gekocht heb.

Alvast bedankt voor een reactie!

Groet, Nynke

Zal geen nakweekje van de grote Japonicas zijn idd.
Misschien een verstekeling die op 1 of andere manier in je bakje is gekomen,pas nieuwe planten oid?
Is het formaat wat de garnaal nu heeft ook kleiner dan het formaat wat de garnalen hadden toen je ze net had?

Ja naar mijn idee waren ze toen al groter, toen waren ze iets van 2 centimeter denk ik.

Nee de planten zitten er al een tijdje in, vorige week is er alleen een harnasmeerval bij gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat er daar een garnaal mee is gekomen.

Dan kan het ook niet de verdwenen garnaal zijn lijkt me.
Heb je een foto van de garnaal?

20150506_145636_resized_1.jpg

Dit is de 'nieuwe' garnaal.

Mijn eerste indruk is dat het een mannelijk vuurtje is maar ben niet zeker.
Heb je nog andere foto's?

Geen duidelijkere foto's. Ik kan hem nu ook niet vinden. Als ik een duidelijkere heb, zal ik hem plaatsen. Ik vond inderdaad ook dat ie een beetje roder was dan de anderen. In hogere resolutie kun je het beter zien, maar dat gaat volgens mij niet hier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan