Japonica garnaal of iets anders?


Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
99
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Goedeavond allen,

Een paar weken geleden heb ik 10stuks japonica garnalen gekocht. Ze zitten goed verstopt dus ik zie ze niet zo vaak.
Mijn oog viel vandaag op een garnaal die er, volgens mij, niet uit ziet als een japonica garnaal. Ik heb hieronder 2 foto's toegevoegd. De garnaal is ong. 4 cm groot.

Ik heb zelf gegoogled, daar kwam ik open en rotsgarnaal waaierhand uit. Maar deze garnaal heeft geen waaiers, dus dat kan het niet zijn.

Heeft iemand een idee wat voor garnaal dit is?

20221126_165239.jpg

20221126_171736.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een japonica garnaal hoort bij de familie cardinas, dit is in de volksmond een vuurgarnaal die bij de familie neocardinas hoort, het is een green sakura neocardina 😄
 
Hij ziet er inderdaad uit als een neocaridina, ik wist niet dat die zo groot konden worden. Ik dacht dat die maar een cm of 2 werden.

Bedankt voor de hulp!
 
Hij ziet er inderdaad uit als een neocaridina, ik wist niet dat die zo groot konden worden. Ik dacht dat die maar een cm of 2 werden.

Bedankt voor de hulp!
Je hebt er soms uitschieters tussen zitten die echt fiks groter worden
 
Ik heb ook wel eens gelezen dat Amano's qua gloed de kleur vertonen van hun dieet. Eten ze hoofdzakelijk groenvoer, alg / geblancheerde komkommer, spinazie o.i.d. Kan dat de afwijkende kleur verklaren. Ik kan ook mis zitten hoor. 🙃
 
Kan je pupillen zien in de ogen? Dan is het waarschijnlijk een Caridina Babaulti. Ik vind het rostrum wat te fors voor een Neocaridina Davidii, maar kan gezichtsbedrog zijn.
 
Je japonicas hoe gedragen die zich naar deze ene .
Het blijft er een natuurlijk.
Dat is zonder toevoeging wel het enigzins interessantste.
 
Als ik de garnaal weer is zie zal ik proberen te zien of ik pupillen zie. Hij houdt alleen van verstoppen dus het kan even duren:br:
Gister zag ik er nog 1 lopen, dit was duidelijk een andere dan op de foto in mijn eerste post want de rugstreep was anders. Deze was ook groot en duidelijk geen japonica.
Ik zag ook dat ze eitjes had.
Ik ga proberen ook van haar een foto te maken maar ze houdt ook erg van verstoppen😅
 
Als ik de garnaal weer is zie zal ik proberen te zien of ik pupillen zie. Hij houdt alleen van verstoppen dus het kan even duren:br:
Gister zag ik er nog 1 lopen, dit was duidelijk een andere dan op de foto in mijn eerste post want de rugstreep was anders. Deze was ook groot en duidelijk geen japonica.
Ik zag ook dat ze eitjes had.
Ik ga proberen ook van haar een foto te maken maar ze houdt ook erg van verstoppen😅
Jij schiet geen fotos maar jij sniped ze, dat moet wel goed komen 😁
 

Terug
Bovenaan