Wat is er nieuw

Japonica garnaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wim31
  • Startdatum Startdatum
W

Wim31

Guest
Wat is die zwarte vlek op de buik? Zijn dat soms eitjes?

Bijlagen

• 20201204_203016.jpg
    20201204_203016.jpg
    416.5 KB · Weergaven: 193
Ik zie nu dat meerdere eitjes hebben...
Is dat een goed teken? Bijv.. dat ze het naar hun zin hebben?
Ik had van de week ook een jong vuurgarnaaltje in mn skimmer... dus die zijn ook bezig...

Japonica's kunnen alleen de eieren afzetten in brak water. Wat ik zie is dat ze zelf de eieren weer op eten.

De kleine garnalen zijn de mannetjes, mijn vrouwtjes zijn minimaal 2 x zo groot.

Je kan de mannetjes er uit halen en weggeven of verkopen zodat je alleen vrouwtjes hebt.

Ik zie nu dat meerdere eitjes hebben...
Is dat een goed teken? Bijv.. dat ze het naar hun zin hebben?
Ik had van de week ook een jong vuurgarnaaltje in mn skimmer... dus die zijn ook bezig...
Tja of het een goed teken is weet ik niet, dieren planten zich voort uit overlevingsdrang dus ook als de omstandigheden bedroevend zijn

Japonica's kunnen alleen de eieren afzetten in brak water. Wat ik zie is dat ze zelf de eieren weer op eten.

De kleine garnalen zijn de mannetjes, mijn vrouwtjes zijn minimaal 2 x zo groot.

Je kan de mannetjes er uit halen en weggeven of verkopen zodat je alleen vrouwtjes hebt.
Zo te zien is dit de mini-japonica en die plant zich wel voor in zoet

Zo te zien is dit de mini-japonica en die plant zich wel voor in zoet
Nee.. zijn xl.... vrouwtjes zijn ongeveer 5 cm

Nee.. zijn xl.... vrouwtjes zijn ongeveer 5 cm
Oke, ja dan zal je de larfjes als ze losgelaten zijn over moeten verhuizen naar een brakwaterbak en ze daar op laten groeien (NIET de moeder meeverhuizen omdat het makkelijker is, dat overleeft ze niet) Wat je wel kan doen is een breedernetje kopen en daar de moeder naartoe verhuizen, dat breedernetje laat je gewoon in het moederaquarium hangen en als ze dan d elarfjes heeft losgelaten in dat breedernetje vang je d emoeder uit en laat je die weer los in het moederaquarium en de larfjes verhuis je naar een brakwaterbak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan