Wat is er nieuw

Japonica garnalen

Wilco74

Member
Lid geworden
31 juli 2015
Ik las op het internet dat Japonica garnalen (Amano)goede opruimers zijn en dat je ze ook in grote aantallen wil huisvesten soms wordt een maximum van 100 exemplaren op 24 liter aanbevolen wat mij nogal overdreven lijkt aangezien ze 4 a 5 cm kunnen worden, wie heeft hier ervaring mee?

Het gaat mij om voldoende garnalen om de bak alg (heel weinig) en rottend plantmateriaal op te ruimen (je kan niet overal bij). Moeten ze buiten dit om ook bijgevoerd worden? Ik heb een 110 liter bak. Ik heb er nu 3 rondzwemmen en als ze het goed doen komen er meer maar zit toch met de vraag hoeveel in mijn maag aangezien ze ook poepen?

Groet,

Wilco

Ik heb er 5 in mijn Lido 120 en 5 in mijn 70 liter 60 cm bak. Voer en planten opruimen doen ze prima, 100 in 24 liter zou niet eens passen, dan kan er geen water meer in....
Ik zou zeggen begin met een stuk of 6 en kijk hoe dat gaat, ze kunnen soms best druk zijn, vooral als je een vrouwje er bij hebt. Bij mij scheuren ze dan uren achter elkaar door de bak.
Als je zorgt dat er altijd wat herfstbladeren of catappa bladeren liggen hoef je ze niet bij te voeren. Je kan ze natuurlijk wel af en toe wat lekkers geven zoals gekookte groente.

begin met 8.. anders is het geen groep. Ik heb er zelf 8 zitten in 35 liter en dat gaat al jaren prima. Ruimen alles netjes op en zijn ook nog eens heel leuk om naar te kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan