Wat is er nieuw

Japonica Kweek Update

pixzy

Active member
Lid geworden
31 maart 2024
Leeftijd
37
Het is al een tijdje geleden, maar hier weer een update van ons Japonica avontuur.

De laatste update was in oktober. Sindsdien zijn we aan het verbouwen gegaan in huis, waardoor we niet veel larvae hebben kunnen vangen. Maar dat mag de pret niet drukken.

Van de eerdere worpen larvae hebben we veel geleerd. Vooral dat je er bijna bovenop moet zitten, het liefst de hele dag. Wanneer de larvae de goede kant op beginnen te zwemmen en hun oranje kleur verliezen, is het vooral tijd om op te letten. Want dan mogen ze naar zoet!

Zo gezegd zo gedaan 🫣

Inmiddels is het dus januari en is onze verbouwing ongeveer voorbij en kunnen we onze aandacht weer op de dames richten.
De zwangere dames hebben allemaal een prive bakje gekregen, het groene water staat klaar én we hebben de eerste lichting eigen kweek japonica's overgezet.
Gisteren tien stuks naar de Galaxy Fishbones overgezet om daar het alg weg te eten. En ze doen het super!

Vanavond de rest afgevangen en dat waren er nog eens 49.
Voor een (ons vaak verteld) onmogelijk project... Niet verkeerd denk ik zo!
Nu over druppelen en terug bij de volwassen exemplaren.

Voor een (ons vaak verteld) onmogelijk project... Niet verkeerd denk ik zo!
Ach... hier op het forum, überhaupt op het internet, praten mensen elkaar heel vaak na. Eén ervaring lees je soms wel 100 keer, alsof iedereen het zelf meegemaakt heeft.

Lekker je eigen gezonde verstand volgen, vaak kom je dan een stuk verder.
Veel succes en vooral plezier met de kweek!

Wat ontzettend leuk, heb je misschien wat foto's van hoe je het allemaal doet?

Leuk!

Ha allemaal
We zijn een beetje zoekende hoe we het beste kunnen posten op het forum, en dan met meer regelmaat vooral

Via mn telefoon vind ik het zo klein en onhandig haha

Er is geen app van het forum he? Of iets waarmee je het kunt koppelen?

Je kan een snelkoppeling van de pagina maken misschien? Ik heb een iphone en daar vind ik het erg prettig werken🙂

Je kan een snelkoppeling van de pagina maken misschien? Ik heb een iphone en daar vind ik het erg prettig werken🙂
Waarom heb ik daar niet aan gedacht haha. Ik ga het proberen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan