Japonica laat zich zelden zien.

Lid geworden
21 juni 2024
Berichten
10
Leeftijd
34
Hallo,

Heb sinds enkele weken 5 mini japonica garnalen in mijn aquarium. Nu laten de garnalen zich maar zeer sporadisch zien. En als ik ze zie is het maar eentje per keer.

Is dit normaal? Of zijn er misschien al enkele gestorven en laat de laatste overgebleven zich af en toe zien?

Met een beetje geluk kan ik er eentje per dag spotten.
 
Vijf is eigenlijk te weinig en je moet ze met min 10 houden. Of je hebt bewoners waar ze bang voor zijn wellicht? Ze zijn meesters in verstoppen dus het kan best zo zijn dat ze alle 10 nog leven.
 
Ok dan haal ik er nog een paar bij.

Heb alleen nog neon tetras, otocinclus en twee dwerg chicliden ramirezi in de tank zitten. Levert dit eventueel problemen op?
 
Ik ben lang geleden ook met enkele mini’s begonnen maar is in de loop van jaren vermenigvuldigd tot enkele honderden.
Na aanschaf van 5 maanvissen is het aantal behoorlijk gereduceerd..…
…..echter nog steeds heel veel die zich schuil houden en komen nu in principe alleen nachts tevoorschijn, overdag vallen ze direct ten prooi
 
Nou de Ramirezi is nogal fors en die lusten wel een garnaaltje als dat in de bek past.
Bij Maanvissen kun je er bijna zeker van zijn dat ze als voer eindigen.
 
Bij Maanvissen kun je er bijna zeker van zijn dat ze als voer eindigen

Niet erg als ze zijn uitgegroeid tot een “plaag”, ze waren de grootconsumeerders van voer en geen opruimers meer. Als voerautomaat “aan” ging pikten ze voer uit hogere wateren en “zwommen” er gewoon mee weg
 
Ja garnalen zijn er meesters in om met de pootjes voer te pakken en dat ergens te gaan zitten oppeuzelen.
 
Goede kans dat de rami’s ze wel lusten en ze daardoor zich proberen te verstoppen om te overleven.
 
Terug
Bovenaan