Wat is er nieuw

Japonica's in een open bak?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Om de laatste restjes draadalg tussen de planten weg te krijgen (en omdat ze mooi in mijn Azi� bestand passen) wil ik in mijn Fresh F60 graag een groep Japonica's zetten. Het is een 85 liter bak, dus ergens tussen de 5 en 10 dieren leek me mooi. Ik vraag me echter wel af hoe het zit met het ontsnappen van deze dieren, aangezien het een open bak is en ik er blauwe waaierhandjes in heb gehad die we vervolgens door de hele kamer vonden. Iemand hier ervaring mee?

Ik had ze zelf ook tijdelijk in mijn garnalen bakje zitten, ook vanwege draadalgen. Had in het begin geen afdekruit en had toen een garnaal die snachts aan de wandel was gegaan, sochtends dood gevonden. Daarna toch maar voor de zekerheid alle japonicas terug gezet in de Rio 125.

Heb al verschillende soorten garnalen gehad, waaronder de Japonica, die uit een open aquarium kruipen. Hoe ze dat doen is mij soms een raadsel.
Meestal gebeurt dit in de beginperiode, eenmaal ze het aquarium gewoon zijn gebeurt dit zelden.
Je kan het waterniveau in de beginperiode wat laten zakken, zodat het moeilijker word om eruit te kruipen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan