Wat is er nieuw

Japonica's kruipen weg, hoe ze te lokken ??

Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Leeftijd
67
Hoihoi

En ik zo happy als een echte met mijn garnaaltjes heb er een halve dag van kunnen genieten en toen ineens waren ze weg..

Na lang zoeken blijkt dat ze met z'n allen door een heel klein kiertje van hooguit 3 - 4 mm. heen kruipen en in het schuingesneden kantje van de achterwand zitten te zitten

Heeft iemand een tip voor hoe of wanneer ik ze eruit kan lokken om het kiertje dicht te maken ??

De achtwand eruit is geen optie, die is gekit en is van piepschuim..

Hoor graag sugesties 🙂

Wachten tot morgen en dan voeren. Ze zijn ontzettend brutaal en komen dan snel op eten af. ('t abletjes, rode mueggenlarven, alles wat lekker eiwitrijk is vinden ze fantastisch..)

Die van mij gaan uiteindelijk altijd op avontuur. Soms zie je ze dagen niet dan weer willen ze de hele tijd in the picture.

Heb je er ook genoeg in de bak zitten , pas bij 20+ gaan ze echt op hun gemak voelen, en geen grote vissen erbij

Mijn eerste garnalen heb ik ook een half uur kunnen bewonderen, daarna nooit meer gezien. Tot ik mijn kleine bak ging overzetten naar een grotere en bleek dat ze er toch nog in zaten. Nu zie ik ze de hele dag en zitten ze zelf soms op mn hand bij onderhoud. Moet er wel bij vertellen dat naast japonica,s ook zo’n 100+ vuurgarnaaltjes inzitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan