Wat is er nieuw

Javamos bloeit??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lsk
  • Startdatum Startdatum
L

Lsk

Guest
Kan javamos bloeien?

uit mijn javamos komen allemaal bruin/rode stokjes met bovenaan een verdikking. net bloemknoppen of zaden.

Het zijn meer "sporendoosjes"

Sporen!! juist dat was het woord,net al een paar keer de vraag bekeken maar kon niet op het woord komen.
:thumbs: Polarbear!

geen zaden dus maar sporen :thumbs:
groeit daar vanzelf nieuw javamos uit? of moet ik daar nog iets speciaals voor doen?

Beetje zoiets als varens waar nieuwe plantje uit komt.
Ben niet echt super bekend met javamos

Nee gaat allemaal vanzelf normaal gesproken maar moet zeggen dat het mij maar 1 keer is opgevallen bij mos van die sporen en het verder nooit gezien hier.

ik zal er morgen eens een foto van proberen te maken.
het zijn er echt veel. beetje meer mos kan sowieso geen kwaad dus ik laat het lekker z'n gang gaan.

Zitten er ook frisse groene topjes in het mos?

Laatst was hier ook een topic over en het blijken zoals al gezegd die sporen te zijn.
Ik heb het hier dan ook 1x gehad in de bak.

1 x dan?

Java mos - Av de Maanvis

Javamos vangt, door zijn fijne structuur, ook veel zweef- en bodemvuil uit het
water, ... Geef je het plantje de kans, dan vormt het bruine sporenkapsels op
lange ...
www.avdemaanvis.nl/pagina25.html

ik heb de bak vorige week moeten verplaatsten. water voor 2/3 eruit, stuk hout met mos eruit en na het verplaatsen alles weer terug. ik vermoed dat dat de trigger is geweest.

mos ziet er verder gewoon goed uit.

mobiel foto's dus geen geweldige kwaliteit

de witte stipjes op het hout zijn eitjes van de neritina slakken.

yup, dat zijn sporen Lsk.
Je heb wel veel eitjes van je slakken.

neritina's leggen wel eitjes maar die komen niet uit in zoet water. in de natuur stroomt een stukje hout naar brak/zout water en daar komen de eitjes uit.
in mijn aquarium gebeurd dat natuurlijk niet dus de eitjes verstenen en in de loop van de jaren worden dat er langzaam meer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan