Wat is er nieuw

Javamos gele kleur,.. goed of slecht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Vorige week heb ik twee bakjes Javamos gekocht bij een winkel.

In het bakje zag het er prima uit.

Toen ik thuis was en beide bakjes opende, kwam me er toch een put-lucht uit zeg,... niet normaal.

Beide plukken mos goed uitgespoeld en vervolgens op een ornamentje vastgemaakt en in het aquarium gedaan.
Toen viel me ineens op dat het mos helemaal niet zo mooi groen was, maar eerder gelig.

In het bakje was het wel groen, maar bij mij in het aquarium oogt het vrij gelig.

Nu is mijn vraag of die gele kleur kwaad kan?

Herstelt het Javamos zich zelf nog, of kan ik deze beter verwijderen en een nieuwe pluk erin doen?

Ik ken namelijk alleen maar groene Javamos en geen gele.

Op de eerste foto zie je rechts boven in, op het hout een klein plukje Javamos.
Dit is een ander plukje wat al langer in het aquarium zat en al meteen mooi groen was.

Het mos op het ornamentje is duidelijk lichter/gelig van kleur.

Hieronder wat foto's:

844657_0_82_sam_7181.jpg

151989_0_82_sam_7180.jpg

Geel mos is aan het doodgaan maar als er nog enkele goede plekken tussen zitten kan het van daaruit weer een mooie bos worden.

Seabait zei:
Geel mos is aan het doodgaan maar als er nog enkele goede plekken tussen zitten kan het van daaruit weer een mooie bos worden.

Ik geef het nog een week de tijd.
Als ik dan geen verbetering zie, ga ik het vervangen.

Ik ben sowiezo nog opzoek naar meer Javamos ( heb daarvoor een oproepje geplaatst bij het daarvoor bestemde gedeelte).

Maar dat gele kan geen kwaad dus voor de waterwaardes?
Het gele mos zal afsterven, of blijft het zo?

Gaat van geel naar bruin en verdwijnt dan vanzelf,klein bosje kan geen kwaad voor je 80cm.
Volgende keer gelijk terug naar de winkel gaan want een stinkende lucht is al een teken dat het niet goed is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan