Wat is er nieuw

javamos

• Onderwerp starter Onderwerp starter potlood
  • Startdatum Startdatum
P

potlood

Guest
hee!

Ik heb vorige week wat javamos gekocht en vastgemaakt aan wat kienhout. Alleen groeit het bij mij nog niet echt goed heb ik het idee. Hoelang duurt het totdat javamos volledig vast is gegroeid en hoe groot kan het worden?

Het moet eerst ff wennen aan de omstandigheden in je bak,zijn die ideaal zal het mos best snel gaan hechten en uitgroeien tot een enorme bos.
Dus is gewoon nog afwachten wat het in jouw bak gaat doen.

oke bedankt!!

mijn mos begon pas na de 4e week ofzoo

ik doe het mos in stukjes en verdeel het over wat ik wil laten begroeien...boven water.Dan maak ik het vast met visdraad en terug aquarium in.Na 4weken hangt het stevig vast en kan draad weg.

er zijn kleine stukjes mos van mijn javamos meegestroomd en ergens in het aquarium kwam het op de grond.
nu vindt ik telkens weer bossen javamos omdat die kleine stukjes allemaal zijn gaan groeien.....

is leuk hoe een stukje van 3 cm een bosje word

jejachmi zei:
er zijn kleine stukjes mos van mijn javamos meegestroomd en ergens in het aquarium kwam het op de grond.
nu vindt ik telkens weer bossen javamos omdat die kleine stukjes allemaal zijn gaan groeien.....

is leuk hoe een stukje van 3 cm een bosje word

Ja mooi he.... zo gaat kweken dus inderdaad 'vanzelf'
Alleen soms ook waar je het juist niet wilt hebben 🙄

Hoi potlood,

Heb zelf ook javamos half december in de bak geplaatst tijdens opstart en er totaal niks aan gedaan. Zie het resultaat.

342638_0_82_20140126_143811.jpg

Dus jou lukt het ook. Ik heb er inmiddels al wat vanaf gehaald.

Groetjes Patrick

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan