Wat is er nieuw

javamos

• Onderwerp starter Onderwerp starter blackmoor
  • Startdatum Startdatum
B

blackmoor

Guest
Hallo, ik heb een vijver in de tuin en daaromheen groeide mos. Mijn kat heeft er wel eens wat van dat mos in de vijver getrapt, en het begon onderwater te groeien. Nu vroeg ik me af of het verstandig is wat van dat mos in mijn aquarium te zetten, maar is dat verstandig i.v.m ziektes, en zou je dat met bijv. eSHa 2000 kunnen ontsmetten?

Post eens een foto van het mos? Het lijkt me sterk dat het javamos is. Het lijkt me niet echt slim om het erin te zetten, maar wellicht kan het toch. Een foto ter identificatie zou handig zijn.

Hier een foto van het mos: euh.. hoe plaats je een foto zonder url??

Zie in de link het mos in een kleine bak.

Je was een [ vergeten dus ik heb het even aangepast voor je 😉.

Nu zie ik helemaal niets meer 😉

Het lukt niet echt om een foto te versturen met een ipad, misschien moet ik maar gewoon even naar een dierenspeciaalzaak en een plukje javamos kopen.. Wel zo veilig, want voor je het weet zijn al je vissen dood door een stukje mos uit je vijver.

Toch bedankt voor de hulp!

blackmoor zei:
Het lukt niet echt om een foto te versturen met een ipad

Foto uploaden bij postimg.org en de url hier plakken 😉

Ik heb hier in de vijver ook lavamos staan. was een overblijfsel uit een aquarium en het doet het uitstekend! ik moet wel zeggen dat de "vijver" op een binnen terras staat. Maar hij is wel bovengronds. Het verschil met lavamos uit mijn aquarium is de dichtheid. Deze groeit eerder langgerekt en is heel samendrukbaar. Vissen kunnen er bijna zonder moeite door zwemmen. In mijn aquarium groeide dit veel compacter en dichter op 1! (meer vertakkingen).

Verder is het een slecht idee omdat je ongewenste gasten mee kan nemen. Bvb een libellenlarf wil je niet in je aquarium.

9zGlsTqtgo76mdbjKv9QwhIX8Kx3IV1x.jpeg

Gelukt! Nou, wat voor soort mos is dit?

Is volgens mij Willow mos maar weet het niet 100% zeker.

EDIT-komt uit de tuin lees ik net,zal het geen willow mos zijn.
Sorry.

Mos identificeren is best lastig, er is zo verschrikkelijk veel. Misschien is een beter uitgangspunt om uit te gaan van een foto van het mos naast de vijver, dus op het droge. En dan flink googlen.

Qua plant zou ik het wel aandurven in een aquarium, slaat het niet aan is het niet zo�n ramp. Maar als gesteld; een zorg is wel wat je verder nog meeneemt aan ongewenste gasten.

Zelfs je diepste wensen zijn geen geheim meer John. 😉

Dat is toch een heel logisch verband met Mos en moeras John? 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan