Wat is er nieuw

JavaVarens vastmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter meisie94
  • Startdatum Startdatum
M

meisie94

Guest
Is het mogelijk om Java-varens vast te maken op insectengaas?ik wilde namelijk mijn achterkant groen hebben, maar heb er geen achterwand in dus dacht misschien als ik insectengaas met Mos & Varens pak dat dat misschien wel wil?

Wie heeft er ervaringen mee?🙂

Groetjes Melanie.

Heb al een andere optie maar ben hier toch benieuwd naar🙂!

Dan moet ie niet dubbel neem ik aan? ( Deze zijn 2 lagen en ertussenin Mos)

Dat zou ook kunnen met mos, laag gaas, dan het mos, dan weer laag gaas. Groeit er vanzelf tussendoor.

Javavarens idd met visdraad of iets in die richting vastknopen.

Super! dan weet ik voor nu genoeg 🙂 Ga ik dat van de week eens even proberen!

Ik geloof dat er mensen waren die het een probleem vinden om gaas in je aquarium te stoppen in verband met metalen in je bak zeg maar.
Een oplossing daarvoor is plastic gaas gebruiken, (hard plastic) dat is ook gewoon te koop en dat geeft geen verkeerde stoffen af 😉 Beter voor de waterkwaliteit dus.

En dan inderdaad gewoon vastzetten met wat je ook maar voor handen hebt, visdraad, naaigaren etc

Ja die heb ik echt dat vliegengaas zeg maar, dat zwarte plastice gedoe 🙂

Nahja, dan zou het prima moeten gaan lukken 😀

Succes ermee.
Foto's van het resultaat zijn natuurlijk hartstikke welkom 😀

ik heb het vast gemaakt op schuim, de plant was er echt te zwaar voor. Hij klapte daardoor helemaal dubbel ( het gaaS) en de plant hing zielig naar beneden.

322464.jpg

Hier zie je het op het schuim🙂!

Je zou dat probleem van dubbelslaan op kunnen lossen door het gaas aan de bovenkant iets over de rand van de bak heen te hangen, of een klein gewichtje eraan en die buiten de bak laten hangen. Hierdoor blijft het gaas rechtop, hoeveel planten je er ook inhangt 😉

Maar ik krijg nu wel het vermoeden dat wij het niet over hetzelfde gaas hebben.. Je hebt van die nylon netjes (die hangen dan idd zo naar beneden) en je hebt gewoon kippengaas, maar dan met plastic overtrokken. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat naar beneden gaat hangen.. ik heb het toendertijd zelf helemaal volgehangen met javamos en ik had nergens problemen mee..

Nee zon nylon netje inderdaad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan