Wat is er nieuw

JBL 1501E maakt veel geluid door lucht

Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Leeftijd
48
Beste leden

Ik heb zojuist mijn nieuwe bak geplant en gevuld en het filter aangezet, wat mij opvalt is dat het filter echt veel geluid maakt en ik vermoed dat dit komt door lucht en dat de in en uitgaande slangen niet volledig onder water staan bij hij punt waar ze de bak ingaan

Zoals te zien zijn het twee gebogen pijpjes met O-ringen als afsluiting welke niet compleet onder water komen te staan als de pomp aanstaat. Hierdoor denk ik dat er veel lucht wordt meegezogen en dus de pomp veel geluid maakt.

Ik denk eraan om een andere inlaatset aan te schaffen welke wel uit 1 deel bestaat, iemand tips???

20210518_202055.jpg

Zelf maken met pvc pijp?

Zelf maken met pvc pijp?
is ook een idee ja maar gaat er mij nu even eerst om of dit het probleem is.

De bochten komen niet volledig vol dus nemen veel lucht mee

Die bochten horen wel vol met water te komen als ik het goed heb. Heb je al even gepompt met de startknop?

Als er bovenin de bochten lucht blijft staan, dan lijkt het me dat daar idd valse lucht naar binnen wordt gezogen.
Ik neem aan dat het probleem in de achterste koppeling zit? die met de 2 rubbers erin.
Is dat je instroom? de degen die naar je pomp gaat.
Kan je het niet tijdelijk dicht tapen met isolatietape ofzo? en kijken of het beter is, dan weet je gelijk dat daar het probleem zit.

Maar zou je daar dan niet ook lekkage moeten kunnen voelen?

Als hij lucht zou blijven aanzuigen in die bochtjes, is het lek maar dat lijkt me niet echt logisch, waarschijnlijk is de lucht in die bochtjes een gevolg van het lucht in het filter en niet de oorzaak. Pak het filter maar eens op en kantel hem voorzichtig in alle richtingen, je zult zien dat er dan erg veel lucht uit komt en als die lucht er uit is zal hij ook beter gaan aanzuigen/pompen

Ik denk eraan om een andere inlaatset aan te schaffen welke wel uit 1 deel bestaat, iemand tips???
Als bovenstaande aanbevelingen niet zouden werken, kun je evt een nieuwe in/uitstroomset van JBL kopen. JBL dealers hebben die altijd wel liggen. Kost even wat maar dan is het opgelost. (Als dat tenminste het probleem is.)

Als hij lucht zou blijven aanzuigen in die bochtjes, is het lek maar dat lijkt me niet echt logisch, waarschijnlijk is de lucht in die bochtjes een gevolg van het lucht in het filter en niet de oorzaak. Pak het filter maar eens op en kantel hem voorzichtig in alle richtingen, je zult zien dat er dan erg veel lucht uit komt en als die lucht er uit is zal hij ook beter gaan aanzuigen/pompen
Gevonden na veel zoeken en luisteren en wat trekken aan de slangen bleek dat waarschijnlijk de slangen resoneren op een bepaalde positie!!

Bedankt voor jullie snelle reacties! top

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan