Wat is er nieuw

JBL 500e op fluval FX6

Eminah

New member
Lid geworden
2 oktober 2023
Berichten
4
Leeftijd
33
Beste,

Ik heb gisteren mijn juwel rio 350 omgewisseld naar een rio 450.
Op mijn rio 350 deed de JBL 1902 pomp het fantastisch en dit in combinatie met de jbl 500e verwarming.
Maar op de rio 450 vind ik de stroming maar wat zwak.
Daarom zou ik willen overstappen op de fluval FX6 en vandaar mijn vraag, past de verwarming van JBL op de slangen van Fluval?

Alvast bedankt voor een eventuele toelichting.

Eminah
 
de verwarming heeft 25mm aansluiting.
De slangen vd fx 6: 2,8 cm voor Fluval buitenfilter FX4, FX5 en FX6.

Scheelt dus 3mm. Ben bang dat je lekkage krijgt dan. Of je moet het kunnen dichten met loodgieters tape.
 
Kijk even wat de aansluiting op de jbl is. Ik vermoed 16mm voor 16/22 slang. Fluvial stang is inderdaad veel groter. Ik denk dat het niet mogelijk is. Misschien is er een verloopje te koop van fluvial diameter naar de e500. Succes
 
Kijk even wat de aansluiting op de jbl is. Ik vermoed 16mm voor 16/22 slang. Fluvial stang is inderdaad veel groter. Ik denk dat het niet mogelijk is. Misschien is er een verloopje te koop van fluvial diameter naar de e500. Succes
Zie ff mijn post ja. Daar staan de afmetingen bij.

Exact te zeggen

doorstroomverwarming 500 W voor aquaria van 160-600 l (100-150 cm) met slangaansluitingen voor 12/16, 16/22 en 19/25 mm en reinigingsborstel.
 
Wat een toon....
 
Daarom zou ik willen overstappen op de fluval FX6 en vandaar mijn vraag, past de verwarming van JBL op de slangen van Fluval?
De FX6 is ontworpen voor slangen met een binnendiameter van 25 mm. Jouw verwarming heeft zo te zien een maximale slangaansluiting van 19 mm binnendiameter. Technisch gezien moet het mogelijk zijn om een slang (vooral siliconenslang) op te rekken van 19 naar 25 mm. Dat heeft wel als consequentie dat het water door een smallere pijp stroomt. Het zou niet mijn keus zijn om het zo aan te pakken. Dan beter een andere verwarming eraan hangen. Of, als je creatief aangelegd bent, een Y-stuk installeren waarmee je de stroming opsplitst in twee slangen van 19 mm, met een daarvan aan de verwarming.
 
Bedankt iedereen voor de reacties 🙂

Het is jammer dat fluval geen verwarmingselement heeft op deze manier. Of toch niet dat ik vind.
Dus ik zal nog even rond kijken naar een ander type filter of een 2de jbl bij plaatsen...
 
Bedankt iedereen voor de reacties 🙂

Het is jammer dat fluval geen verwarmingselement heeft op deze manier. Of toch niet dat ik vind.
Dus ik zal nog even rond kijken naar een ander type filter of een 2de jbl bij plaatsen...
Ik zou op dit formaat bak met 2 pompen werken. Kun je de stroming optimaal instellen en geeft nog meer voordelen.
 
Bedankt iedereen voor de reacties 🙂

Het is jammer dat fluval geen verwarmingselement heeft op deze manier. Of toch niet dat ik vind.
Dus ik zal nog even rond kijken naar een ander type filter of een 2de jbl bij plaatsen...
Waarom niet kiezen voor een OASE Thermo waarbij de verwarming ingebouwd is in het filter?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan