Wat is er nieuw

Jbl 901 filterslang

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste allemaal, ik heb een jbl 901, maar wil de filterslangen inkorten, echter draait hij al, hoe kan ik dit zonder water morsen doen, bij de teretec zitten er kraantjes op zodat je deze dicht kunt draaien en de slang er zonder lekken af kunt draaien......

Je slangen uit je aquarium halen, dan loshalen van je filter en leeg gieten in een emmer oid

Ik denk dat je de in en uitstroom toch dan even uit de bak moet halen zoals Wouter al aangeeft.

Stekker eruit. Op de kop van de JBL zit dat blokje met de slangaansluiting. Daar zie je twee hendeltjes die nu open staan. Links en rechts. Die hendeltjes sluiten. Emmertje erbij en de inlaat en uitlaat uit aquarium halen en emmertje er even bij houden zodat water wat in de slangen zit in het emmertje terecht komt. In en uitlaat eraf schroeven. Stuk slang eraf en alles weer eraan schroeven. Hendeltjes weer op open zetten. In aquarium hangen en enkele malen op die knop op filter duwen zodat je slangen weer met water vullen. Net zo lang op die knop duwen totdat je zie dat er water uit de uitstroom blaast. Stekker erin en draaien weer. Als hij herrie maakt is dat lucht en kantel je het filter een paar keer totdat filter goed vol is. Als knop niet werkt dan slangen met gietertje vullen.

Als je die hendeltjes links en rechts sluit kan je met daarna de middelste hendel openen ook het hele blokje met slang aansluiting eruit halen. Dus de buitenste hendeltjes links en rechts is om water te blokeren en de middelste hendel is ontgrendelen.

Top thanks... toch is dat van teratec makkelijker

Ach als ze eenmaal op de goede lengte zijn dan ben je voor de rest weer klaar natuurlijk.

Ja maar je zult ze ook af en toe moeten afkoppelen voor onderhoud

Bij beide filters moet je toch de kraantjes dichtdraaien om dat middenstuk uit de kop te kunnen nemen, zit weinig verschil in als je het mij vraagt.

Ken de tera tec niet maar bij JBL hoef je niets dicht te draaien. De hendeltjes naar beneden duwen en dan van binnen draait er iets dicht. Zijn een soort van armpjes met handjes die een pin bewegen. Middelste hendel omhoog en pak je het hele blokje eruit met de slangen en kun je filter pakken om schoon te maken. Als je weet hoe werkt zeer eenvoudig. Het enige wat ik vaak heb en zeer irritant is dat ik de manden niet goed stapel, dat is een nogal nauwkeurig werkje, en krijg je filterkop er niet goed op. Ook de armpjes omhoog houden bij plaatsen kop anders gaat het niet.

maar bij JBL hoef je niets dicht te draaien. De hendeltjes naar beneden duwen
Dat zijn geen kraantjes idd, maar met dat hendeltje bedien je wel een (intern) kraantje 😉

Bij beide filters moet je toch de kraantjes dichtdraaien om dat middenstuk uit de kop te kunnen nemen, zit weinig verschil in als je het mij vraagt.

Wat is het nou? Niet dicht draaien? Hendeltjes?

Ja, hendeltjes, wat bij de grote Eheim 1 hendel is. zijn ronde koels met gat erin.
Bij de kleinere ook 2 hendeltjes.
En gerote hendel voor ontkoppelen.

Wat is het nou? Niet dicht draaien? Hendeltjes?
Beide draai je dicht, de één met hendels en de ander met kraantjes, wat op hetzelfde neerkomt.

J, ik heb ook een Tetratec, met groene kraantjes. en een hendel om open te maken.

Was niet op gang te krijgen. bleek een ringetje te zijn, in de inlaatpijp.

Moest hem maar meenemen. ook aquarium.

Ik heb ook overwogen om een Tetratec te kopen, maar uiteindelijk toch voor de JBL gekozen.

De kraantjes van de Tetratec zouden wat fragiel zijn?

Ja, breken gauw af.
Is niet mijn keuze, heb er nog genoeg van eheim staan.
Veel betr.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan