JBL algol

Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Berichten
133
Leeftijd
35
Goedemiddag,

We hebben last van baardalg. Blijkbaar was een te laag co2 gehalte de oorzaak hiervan, de rest van de waterwaarden zijn in orde. De vissen en garnalen doen het goed, de planten groeien goed maar we blijven ondanks co2 aanvullen toch last houden van baardalg.

We hebben algumin al keer geprobeerd maar zonder goed resultaat. Nu werd jbl algol geadviseerd maar ik twijfel ivm mn garnalen.

Wat is jullie advies en ervaring?
 
Ik durf het niet te zeggen want ik ken dat middel niet. Kun je niet nu de co2 in orde is de bealgde bladeren weghalen?
Een carbostootkuur kan ook maar is soms link met garnalen dus dat blijft dan een risico.
 
Je zou kunnen overwegen om het licht een klein beetje te dimmen, zodat de natuurlijke CO2 productie/ je huidige toevoer het bij kan benen.
 
Goedemiddag,

We hebben last van baardalg. Blijkbaar was een te laag co2 gehalte de oorzaak hiervan, de rest van de waterwaarden zijn in orde. De vissen en garnalen doen het goed, de planten groeien goed maar we blijven ondanks co2 aanvullen toch last houden van baardalg.

We hebben algumin al keer geprobeerd maar zonder goed resultaat. Nu werd jbl algol geadviseerd maar ik twijfel ivm mn garnalen.

Wat is jullie advies en ervaring?
Hout en stenen eruit halen en met een kwast insmeren met Easy Carbo. Uurtje of 2 in laten trekken en terugplaatsen. Je ziet het dan wit worden en afsterven.
Blaadjes van planten handmatig en stelselmatig blijven verwijderen. Ondertussen CO2 op peil houden en zorgen voor goede flow door de bak, of verlichting dimmen.
Easy Carbo stootkuur heb ik ook een keer gedaan maar stierf de alg niet van af. Sommige planten hadden er wel hinder van. Japonica garnalen en vissen hadden er niet zichtbaar last van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan