JBL autofood programma aanpassen.


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
We hebben een jbl autofood welke 4 programma's heeft 4 tijdschema's.

Omdat ik het aantal voeder momenten terug wil brengen heb ik het de dosering tot minimum aangepast. Nu zou ik eigenlijk 1 of 2 voeding schema uit te schakelen.

Weet iemand hier een oplossing voor.

Daarnaast las ik de onderstaande waar de tp starter de worm middels een 3D printer heeft aangepast, alleen heb ik geen 3d printer

 
Ik zag je berichtje in mijn inbox met vergelijkbare vragen:

Inmiddels heb ik het aangepaste wormwiel nu een jaar in gebruiken en heb ik de tunnel(zwart/transparant) nog iets aangepast.
De voerautomaat loopt nu nooit meer vast en kan weken lang doseren tot het voer op is. Ik geef nu al een maand of 6 zelf geen voer meer. Nog geen vastlopers gehad! De vissen zien er kerngezond uit. Ook heb ik geen last meer van overtollig alg groei als gevolg van teveel voer in het water.

De spiraal is nu fijn genoeg voor twee voermomenten per dag voor 8 penseelvissen, 5 sumatranen en twee botia striata. Kleine visjes dus die ook maar weinig voer nodig hebben.

Al met al een groot succes en eigenlijk zou JBL deze spiralen zelf moeten verkopen want het is echt een top voerautomaat waar ik nog geen volwaardig alternatief voor heb gevonden.

Eventueel wil ik er nog wel een aantal 3D printen. Gezien het detail, soort materiaal en werk dat nodig is vraag ik er 10 euro voor. Eventueel kan ik ook een tunnel leveren zodat het voer echt 100% droog blijft. Ontworpen voor Juwel aquaria maar vast aan te passen voor anderen.
 
Hallo ik zou graag 2 worm spiralen willen kan je mij een pb sturen om het e.e.a. uit te wisselen.
Vraag kan je ook een of 2 programma's van de jbl food uitzetten/overslaan met 0 dosering
 

Terug
Bovenaan