Wat is er nieuw

Jbl bio co2 basisset

papichulovis

Member
Lid geworden
11 april 2025
Leeftijd
36
Ik heb geen ervaring met co2 in een tank. Dus ik dacht laat me zo een bio kit kopen.
Maar na 48 uur komt er geen bubbel uit..
Er zit water in het buisje van de defuser, de reactie in de fles zie je wel, met een dikke schuimlaag maar niks borrelt.. Alles is goed aangesloten. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Of heb ik mijn geld verspild? Vond het nogal duur voor iets wat niet werkt..
Graag help of evaring heeft met de jbl kit.

Bijlagen

• 20250411_114450.jpg
    20250411_114450.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 12
  • 20250410_103817.jpg
    20250410_103817.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 10
Het gaat dus op deze set?
https://www.jbl.de/nl/producten/detail/9336/jbl-proflora-co2-basic-bio-set?country=nl

Zelfs een minimale lekkage zorgt ervoor dat er geen druk kan worden opgebouwd.
Je kan alle koppelingen en container hierop controleren met een beetje zeepwater en een kwastje ofzo.

Als hij lekt bij de terugslag ventiel, dan volstaat meestal slang 5mm inkorten en opnieuw aansluiten of misschien vaster aandraaien.

Het gaat dus op deze set?
https://www.jbl.de/nl/producten/detail/9336/jbl-proflora-co2-basic-bio-set?country=nl

Zelfs een minimale lekkage zorgt ervoor dat er geen druk kan worden opgebouwd.
Je kan alle koppelingen en container hierop controleren met een beetje zeepwater en een kwastje ofzo.

Als hij lekt bij de terugslag ventiel, dan volstaat meestal slang 5mm inkorten en opnieuw aansluiten of misschien vaster aandraaien.
Het is die basisset niet de pro. Oke hem maar los gehaald en alle slangen ingekort. Ging hij bij jou wel goed?

Mijn ervaring is dat er best wel wat druk opgebouwd moet worden voordat een diffuser begint te borrelen.
Ik heb toen mijn slangen geborgd met tywrap om alles gasdicht te houden.

Uiteindelijk toch voor het omgekeerde bakje gegaan ipv diffusor