Wat is er nieuw

JBL Biotope contest 2014

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mascha&Ivo
  • Startdatum Startdatum
M

Mascha&Ivo

Guest
Vorig jaar was er ook een topic over de JBL Biotope contest. Ook dit jaar is er weer deze wedstrijd.

De ingezonden aquaria zijn hier te zien: http://all4aquarium.ru/en/events/jbl-bi ... 14/entries
De beoordeling van de jury en de resultaten van de bezoekerspoll volgen later.

Wat mij op viel (ik heb daarbij even vooral op Zuid-Amerika gelet) is dat er weer veel grote blunders bijzitten qua biotoopcorrectheid. Heiko zal wel weer los gaan! 😀

De winnaar op Zuid-Amerika gebied is wat mij betreft overduidelijk.

~ Ivo
 
Dit soort contesten vind ik altijd mooi.
Bedankt voor het sharen, want ik was er niet van op de hoogte.
 
In ieder geval vind 3 en 4 spuuglelijk. :sorry:
 
Zitten prachtige scopes bij maar ook echt lelijke..

Weer wat foto's om na te kijken als ik zelf ga inrichten
 
wouw, daar zitten een aantal hele mooie bakken bij! ik herken er volgens mij ook een van Philip 😀 , leuk dat er iemand van het forum mee doet!
maar zoals altijd zitten er ook weer een paar mindere tussen.
 
Haha Mark, dat heb je inderdaad goed gezien 🙂

Ik vind ook dat er wel wat mindere bakken tussen zitten, maar er zitten ook echt hele mooie tussen zoals die Rio Negro bak met een hoofdtak diagonaal door het aquarium en allemaal zijtakken naar boven. Maar dat aquarium komt me ook wel ergens bekend voor.

Ja Ivo, ikzelf had ook niet veel tijd meer en heb dan ook niet echt een superbeschrijving gegeven, maar Heiko kennende zal hij ons allen wel weer laten zien hoe goed hij zelf alle zaken wel niet weet 😉
Maar ik ben wel benieuwd naar diegene die jij de overduidelijke winnaar vindt.
 
Jij bedoelt "9. Rio Negro - Dark Forest" ?

Dar zal Heiko wel op los gaan:
- P. innesi @ Rio Negro? Neen!
- H. herbertaxelrodi @ Rio Negro? Neen!
- A. borellii @ Rio Negro? Neen!
 
Hahaha, ja daar had ik nog niet naar gekeken 🙂

Inderdaad ja, ik ben benieuwd naar de uitslagen en vooral dan de commentaren 🙂

Maar ik vind het wel een mooie, gewaagde set-up, aangezien men niet graag rechte takken ziet en deze scape in mijn ogen net niet te recht is, als je snapt wat ik bedoel.

Maar Ivo, wat is je favoriet?
 
In het Zuid-Amerika deel leken mij qua 'biotoopcorrectheid' nrs. 6, 7, 11, 15, 16, 17 en 18 van een heel aardig niveau.
Niet allemaal even geslaagd qua inrichting, maar dat is ook een kwestie van smaak. Als voorbeeld nummer 6. Die blauwe achtergrond zullen velen op dit forum niet echt fraai vinden, maar die erg hoge takken i.c.m. Discus is iets dat wel 'klopt'. Nu weet ik even niet zeker of kardinaaltetra's en Discussen ook daadwerkelijk op dezelfde plekken samen worden gevonden, maar ze komen zeker voor in dezelfde typen biotopen dezelfde rivierenstelsels. Ik vermoed alleen dat Heiko misschien geen fan zal zijn van de nakweek discus (tenminste, als ik het goed zie dat het een kleurvariant is en geen wildtype).

Beste qua biotoopinformatie en viskeuze vind ik 17, jouw bak dus. Simpelweg omdat ik weet dat die info klopt.
Al schijnt Heiko niet de beste vriendjes te zijn met Uwe R�mer, wat hetop een andere manier weer spannend maakt 😉

~ Ivo
 
Het valt me trouwens wel op dat veel bakken nog maar een aantal maanden oud zijn (sommige zelfs maar 1 maand). Zullen die mensen dan speciaal voor deze wedstrijd een bak opzetten?
 
Mooi om te zien, een biotoop zou ik mijzelf niet zo snel aan wagen dus echt een oordeel vellen kan ik niet.
De enige die me heel erg opvalt is Afrika bak nummer 2. Zit die niet veel te vol?
 
Daar zitten mooie bakjes bij, maar de meeste vind ik geen goed voorbeeld. Ze staan er zo mooi bij voor de foto en ben benieuwd hoe die er bijv over een jaar bij staan.
Te veel vis of iig als ze zijn uitgegroeid.. 😉
 
De resultaten zijn er: http://all4aquarium.ru/en/events/jbl-bi ... 14/entries
Wie er doorgaan naar de finales in St. Petersburg November 26-29 is voor Noord-Amerika en Zuid-Amerika nog niet bekend.

Philip 6e zo te zien. Gefeli :thumbs:

Wel erg jammer dat nergens commentaren van Heiko Bleher terug te vinden zijn, daar hadden sommigen hier zich wel op verheugd

Over het algemeen erg genoten van de commentaren, maar de schoenen vielen me toch wel uit toen de vissen bij de Rio Negro bak (nummer 8) (Paracheirodon innesi, Hyphessobrycon herbertaxelrodi, Apistogramma borelli, Ancistrus dolichopterus) 'biotope correct' werden genoemd.

~ Ivo
 
volgens mij doet er volgend jaar iemand niet mee in de jury WTF der kopt geen kloot van biotoop nummer 8 zit nog dichter bij een rio paraguay biotoop maar zelfs dat is het niet

mogelijk dat het laatst stukje rio nergro bedoelt word wat floodplanes heeft samen met de rio uruguay waar de negro in uit komt
daar zouden borelli enzo misschien wel voorkomen

o lol zie wat er fout gaat je hebt de rivier de rio negro en een tibutary van de rio uruguay heet ook rio negro

maar zelfs dan klopt het nog niet want wat ik kan vinden komt de hyphessobrycon herbertaxelrodi alleen in het brazilianse gedeelte van de rio paraguay voor
en de innesi komt uit peru/brazilie
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan