Ik heb hem gehad tot 2x toe maar telkens ging hij hier lekken bij het rubber. Ik gebruik nu die van Colombo en heb de indruk dat deze langer meegaat. Bij de JBL hielp het ook niet om wat vaseline te gebruiken.
Ik heb hem gehad tot 2x toe maar telkens ging hij hier lekken bij het rubber. Ik gebruik nu die van Colombo en heb de indruk dat deze langer meegaat. Bij de JBL hielp het ook niet om wat vaseline te gebruiken.
Wanneer er iets lekt bij het rubber gaat het vast ergens anders over....😉
Dat is er een die ik bouwde. Daar zit zelfs een driepunts metingsmogelijkheid in. (pH10, pH 7 en pH 4.) Maar voor je aquarium is dit eigenlijk niet nodig. pH metingen zijn niet lineair maar de kromme is niet dusdanig, zeker niet in het gebied gebruikt door aquaristen, dat een driepuntsmeting nodig is. In de controllers die aangeboden worden voor onze bakken is eigenlijk zonder uitzondering sprake van een tweepuntsmeting. Daarbij is zelfs de temperatuur niet zo van belang. Reken maar eens uit wat het verschil zou zij bij een paar graden meer of minder. Eigenlijk, want we spreken hier niet over laboratorium meet spullen, zit er al een grotere onnauwkeurigheid in de aangeboden spullen. Die is gewoonlijk al 0.1 op sensors en ook 0,1 op de controllers.Voor alle duidelijkheid, mijn uitleg over de pH-meter en zijn onderhoud is beknopt. In werkelijkheid komt er meer bij kijken maar wat juist zal afhankelijk zijn van het type pH-meter. Daarom kan ik wat dat betreft niets anders adviseren dan de handleiding erbij te nemen. Wil je bovenstaande betrouwbaar kunnen uitvoeren heb je wel al een pH-meter nodig die 2puntsijking ondersteunt, temperatuurscompensatie biedt en waarbij je de buffers kan instellen. Een vervangbare elektrode is bovendien handig.
Dat is er een die ik bouwde. Daar zit zelfs een driepunts metingsmogelijkheid in. (pH10, pH 7 en pH 4.) Maar voor je aquarium is dit eigenlijk niet nodig. pH metingen zijn niet lineair maar de kromme is niet dusdanig, zeker niet in het gebied gebruikt door aquaristen, dat een driepuntsmeting nodig is. In de controllers die aangeboden worden voor onze bakken is eigenlijk zonder uitzondering sprake van een tweepuntsmeting. Daarbij is zelfs de temperatuur niet zo van belang. Reken maar eens uit wat het verschil zou zij bij een paar graden meer of minder. Eigenlijk, want we spreken hier niet over laboratorium meet spullen, zit er al een grotere onnauwkeurigheid in de aangeboden spullen. Die is gewoonlijk al 0.1 op sensors en ook 0,1 op de controllers.
Ja hebt de jbl koffergekocht met co2 direct erbij. Veel in de koffer is nutteloos of mist in vergelijking met. Co2 en K missen, het enige handige is eigenlijk ijzer test maar dat kan je beter los kopen naast een goedkope koffer. Daarnaast had ik 3 ph testen in de koffer alleen kwamen de resultaten niet overeen. Vondt de co2 test bij mij nodig omdat de ph/kg methode niet accuraat kon zijn door ph verlagende aquasoil en de co2 met van co2 art niet echt de waarde laat zien. Na testen van co2 direct gelijj co2 verhoogd.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.