Wat is er nieuw

JBL Cristalprofi E1500

• Onderwerp starter Onderwerp starter brammetjepsv
  • Startdatum Startdatum
B

brammetjepsv

Guest
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een 'JBL Cristalprofi E1500' tweedehands gekocht maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten. Er staat IN en OUT op de pomp. En in mijn aquarium zitten 2 aansluitingen. �en zit door de bodem heen en is 15cm lang met een soort zeefje eraan. En die andere zit ook door de bodem en is een PVC pijp van 20mm die helemaal naar boven gaat en eindigd met een platgeduwd pijpje. Welke moet ik nu waar op aansluiten?

Tevens heb ik ook het idee dat de pomp lekt bij 1 van die clippen, is er een rubber voor die ik kan vervangen of is de pomp dan sowieso al afgeschreven?

Ik hoop voldoende te hebben geinformeerd.

Groeten Bram

De onderste is vd aanzuiging, naar In, de andere naar de Out, uitstroom naar de bak.

Zit er een rubber tussen verdeelplaat en bovenste mandje? Of is die stuk of droog?
Even insmeren met wat vaseline kan helpen om hem soepel te maken.

Zit plaatje wat ik bedoel.

8JC3xEwLTgrONWaSG2pIJ0CGO0AFeWh6.jpeg

Lekken zou inderdaad wel eens door die ring kunnen komen en kan zoals gezegd opgelost worden.
De nieuwe versie van de verdeelplaat (de variant dus zonder rubber ring) is overigens ook aan te schaffen voor enkele euro's. Mocht dat nodig of gewenst zijn.

~ Ivo

Fozzy zei:
De onderste is vd aanzuiging, naar In, de andere naar de Out, uitstroom naar de bak.

Oke die heb ik dus al verkeerd om zitten met de bak al voor de helft gevuld, (Heel stom weet ik) aangezien het me andersom logischer leek. Maar het moet dus andersom. Dit kan ik dus nu niet meer omdraaien zonder de bak leeg te halen of wel?

Fozzy zei:
Zit er een rubber tussen verdeelplaat en bovenste mandje? Of is die stuk of droog?
Even insmeren met wat vaseline kan helpen om hem soepel te maken.

Daar zit inderdaad een rubber, eens proberen met wat vaseline. Bedankt!

Mascha&Ivo zei:
Lekken zou inderdaad wel eens door die ring kunnen komen en kan zoals gezegd opgelost worden.
De nieuwe versie van de verdeelplaat (de variant dus zonder rubber ring) is overigens ook aan te schaffen voor enkele euro's. Mocht dat nodig of gewenst zijn.

~ Ivo

En wat bedoel je precies met de verdeelplaat? Want mijn pomp is in 2 delen verdeeld, 1 grote bak waar de filters in zitten en waar de clips aanzitten. En de andere zit het elektrisch gedeelte aan en ook de rubber ring.

MVG

Verdeelplaat is dat ding op de foto links, met het losse rubbr, omdat dit wel eens problemen wil geven met sluiten, en dus lekkage, heeft JBL een nieuw verdeelplaat gemaakt met een ingebouwd rubber oid, ik heb het ook nog niet voor mijn 901 aangeschaft, maar zit er wel aan te denken dit binnenkort te doen, veel handiger namenlijk.

Je hebt de filterslangen al aangesloten dan?

Je zou kunnen proberen om de instroom even af te sluiten met een plastic zak oid zodat er geen water uitstroomt. En dan snel de slangen omwisselen op de filterkop.

Dit zijn twee verdeelplaten.

De nieuwe variant heeft geen rubber meer, is geheel van plastic. Geen rubber dus dat los kan schieten of verkeerd ten opzichte van het mandje eronder terecht kan komen. Ideaal ding.

~ Ivo

Ja dat dicht houden is een goed plan! Ga ik proberen.

Ik ben nu niet thuis maar ik had het idee dat ik die rubber niet los kon maken maar dat is dus wel het geval? En die zijn dan los te bestellen bij de speciaalzaak?

Mvg

Ok� en dat is de enige plaats waar hij afdicht tussen de 2 losse delen want ergens in mijm gedachten staat me bij dat ie ergens anders lekt precies op die rand van de onderste bak. Of misschien heh ik dat verkeerd gedacht, laat ik het eerst maar eens uitzoeken. Bedankt!

�en zit door de bodem heen en is 15cm lang met een soort zeefje ???????

Zeefje eraf,en langere pijp met rubber op zetten.
Net als de andere,

Of rubberstop in steken.

Bertus zei:
�en zit door de bodem heen en is 15cm lang met een soort zeefje ???????

Zeefje eraf,en langere pijp met rubber op zetten.
Net als de andere,

Of rubberstop in steken.

Deze lekt niet, dat is dat zeefje wat bij de pomp zat waar de pomp het water uit de bak pompt, maar dat heefft de vorige eigenaar door de boden van de bak gemaakt. Maar dat is niet de plaats waar hij lekt, of wat is de rede waarom ik dat moet vervangen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan