Wat is er nieuw

JBL Cristalprofi e1501

Joeper90

Member
Lid geworden
6 december 2016
Leeftijd
25
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn JBL e1501 binnen gekregen en wilde hem gaan installeren op mijn bak. Nu lees ik dat er minimaal 20cm tussen het wateroppervlak en de bovenkant van het filter moet zitten.. ik wilde het filter graag naast mijn aquarium hebben omdat ik niet genoeg slang heb om het filter onder het aquarium te plaatsen.
Wat is de reden van die 20cm en is dit echt nodig?

er moet een heveleffect gecreerd worden, als de afstand te gering is krijg je dat niet voor elkaar.

ook heb je kans dat de hevel niet sterk genoeg is waardoor je filter deels "droog" gaat draaien, en dat is erg slecht voor je filter :juggle:

zou toch even kijken of je hem niet ergens onder (desnoods naast de kast) kwijt kan en dan wat langere slangen halen.

Oké bedankt, dan ga ik nieuwe slangen halen!

Zitten daar zulke korte slangen bij geleverd??

De slangen zijn 1.50 meter volgensmij.

oh? bij mijn e1901 waren ze wel zo´n 2,5m geloof ik.

vind 1,5 wel kort om erbij te leveren.

maar past het filter niet onder het aquarium? want dan zou je aan 1,5 toch wel genoeg moeten hebben.

Mijn aquarium staat op een bureau die tegen de muur staat, er is geen ruimte om de slangen achter te krijgen.🙁

En je bureau verschuiven, of er links of rechts naast zetten?
Er naast is geen optie. Stel dat je ooit water in je aquarium wil verversen, dan heb je kans dat je filter zelfs hoger komt te staan dat je wateroppervlakte van je aquarium.

De afmetingen van je filterslangen kan je ook wel kopen bij een wildkamp btw.

Ik heb er vaker siliconen slangen gekocht. Kosten amper wat. En je kan zo 5 meter meenemen.

lijkt me vrij logies dat er slangen van 150cm bij zitten is de max opvoerhoogte dacht ik van de pomp
daarnaast meestal moeten zo ingekort worden dus of je hebt een heel hoog bureau of hoge bak of er gaat iets niet goed
bij de plaatsing

groet
jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan