Wat is er nieuw

JBL CristalProfi e401 Greenline OF Eheim Classic 150

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nizza
  • Startdatum Startdatum
N

Nizza

Guest
Wil een nieuw filter kopen voor mijn 40L nano bak.

Welk van de 2 zal jullie voorkeur geven en waarom...

Zijn ongeveer zelfde prijs JBL is incl filter materiaal en Eheim zonder maar komt ongeveer op het zelfde uit met los filter materiaal.

Mijn gevoel zeg Eheim , maar jbl geeft een hogere Pompcapaciteit op,
450l tegen Eheim 300l en
Filter volume van jbl is 4,6 liter vs Eheim 1l Wat ook nog al een groot verschil lijkt?

Wat is jullie mening hier over..

Mvg
Mike

Ik zou voor de JBL gaan, bij de Eheim zul je, wil je zonder geknoei je filter schoonmaken, ook nog dubbele kranen moeten kopen. De jbl is wat dat betreft completer en handiger.

Gewoon voor de Jbl pomp gaan. Zeker in deze vergelijking. Kan niet over eheim oordelen maar ook dit is een prima merk. De jbl is echter gewoon completer en een groter volume. Zelf heb ik de e901 gebruikt en gebruik ik nu de e1501, zijn superpompen en echt stil ook.

Fozzy zei:
Ik zou voor de JBL gaan, bij de Eheim zul je, wil je zonder geknoei je filter schoonmaken, ook nog dubbele kranen moeten kopen. De jbl is wat dat betreft completer en handiger.

He? Bij Eheim heb je ook filters Met kranen,hoor.

@ Bertus.....Ts heeft het over de Classic 150, en die is kaal zonder kranen.
En ja, Eheim heeft ze ook, maar dan wel andere prijzen als de Kale 2211.

Stom ,begin post niet gelezen.

40 l nano bak?
Waarom dan zo,n groot filter?
Neem dan een waar kranen al op zitten.

De JBL is wel zuiniger qua stroom (e401 = 4 W en Eheim Classic 150 = 5 W)

Voor dat bakje zou ik persoonlijk een Eden 501 doen : Klein, goedkoop, pompt meer dan genoeg voor dat bakje en werken ook nog vrij stil 😉

Ik heb nu een jaar een JBL e401 op een 54l bak en ben er zeer tevreden over (geen ervaring met Eheim).
De e401 is energie zuinig, zeer stil (maakt geen geluid), gemakkelijk te onderhouden en wordt helemaal compleet geleverd dus klaar voor gebruik.

Vladimir zei:
De JBL is wel zuiniger qua stroom (e401 = 4 W en Eheim Classic 150 = 5 W)

Voor dat bakje zou ik persoonlijk een Eden 501 doen : Klein, goedkoop, pompt meer dan genoeg voor dat bakje en werken ook nog vrij stil 😉

:thumbs:
Gebruik op mijn betta-nano bakje ook de Eden 501. Prima filtertje voor een kleine bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan