JBL CristalProfi e902 installatie


A

aqua1992

Guest
Goedenavond!

Volgens mij heb ik ooit al eens vragen gesteld hierover maar ik heb het nu al 3 keer geprobeerd en mij lukt het voor geen meter.

Ik doe volgens mij alles goed, behalve de gebruiksaanwijzing heb ik ook dit filmpje bekeken:

Aan een kant heb ik de slang met instroom bevestigd, aan de andere kant de uitstroom. Alle knopjes en handeltjes zijn naar beneden gedaan daarna.

Als ik op de startknop druk (vaker dan 3 keer) dan komt er geen water in het filter.
Als ik hem aan het stroom doe dan werkt het filter wel.

Ik heb echt geen idee wat ik nog zou kunnen proberen. Jullie? :help:

Het filter is nieuw, het enige dat hij gedaan heeft is 3 mislukte aansluitpogingen ondergaan.

Ik voeg nog even een foto bij van hoe het is aangesloten. Grijs is de slang voor de instroom, groen de uitstroom. Had voor de uitstroom een andere slang gekocht omdat ik de bijgevoegde van JBL te kort vond. Let niet op de troep :petjeaf:

rm1v74.jpg
 
Als die slangen zo op de grond liggen werkt het ook niet met het opstarten, met die knop start je het hevel effect op maar dan moet het aanzuigpunt dus wel hoger zijn dan waar de pomp staat.
Zet de emmer op het aanrecht en de pomp op de vloer, dan lukt het wel.

Daarbij moet de aanzuigslang ook niet in een grote lus hangen.
 
Ja bij het starten stond het filter gewoon op de grond en toen hingen de slangen in de bak :p Ik had dit zo staan omdat ik even een foto wilde maken van hoe het allemaal bevestigd was om te zien of jullie nog iets zagen dat niet goed is of zo.

Heb het ook nog getest door het filter op de grond te zetten met de slangen in deze emmer, nadat ik alles in het aquarium zelf had geprobeerd.
 
Ja bij het starten stond het filter gewoon op de grond en toen hingen de slangen in de bak
Oké, ik dacht al, zo lukt dat nooit natuurlijk

Maar volgens mij zitten de aan en afzuigslangen ook verkeerd om?
 
Filter vullen tot aan de rand, alles aansluiten en die knop kun je vergeten, kwestie van stekkker in stopcontact steken en dan aan de uitstroom even lekker lurken en dan komtie vanzelf op gang
 
@Patrix ; als hij bij de bak staat dan gaat de groene slang (uitstroom) aan de rechterkant, waar nu nog het binnenfilter zit en de instroom zit dan links. Is dat niet goed?

@Nicolientje-W ; dat moet ik dan inderdaad eens proberen, dat heb ik nu niet gedaan :)
 
Even voor de duidelijkheid want ik zie alleen maar licht en donkergroen eerlijk gezegd (kleurenblind)

Dit is de uitstroom.
pomp.jpg
 
Dus zuigt hij nu lucht aan, en blaast in de emmer.
Die hoger moet om druk in het filter te krijgen.

Op het filmpje zie je op 110. de inlaat. IN op het filter. aan deze kant,



Wat Patrix dus goed, zag.
 
Probeer anders met je voet een paar keer erop te drukken. Ik heb 2 maal van die filters laatst 1 bijgekocht en daar moest ik ook indd ff paar keer op die knop duwen. Met voet opgegevende moment gaat ie. Maar bij de kop staat in en out. Kijk ff dat je alles goed heb aangesloten.

Ik kreeg hier een tip om als je de kop waar de slangen opzitten eraf haalt en aan de zijkant zitten die platte draai knoppen welk zorgen van kraan open kraan dicht. Om dat even met vaseline te smeren. Zodat ie soepeler wordt.

Dan gaat ie makkelijker helemaal open en dicht.

En anders indd wat Antje zegt lekker aan uitstroom lurken.
 
Waar heeft hij het over? De slangen moeten gewisseld worden, wat Patrix zei.

als de pot vol staat instroom ook vol. dan gaat hij vanzelf.
 
Ja, dat zei ik , ja. bij een oudere pomp, kan het rubber vastzitten.
Dit is en nieuwe pomp.
 
Naja je kan de slangen gewoon laten en de eindkoppen wisselen. Maar het is wat jij makkelijkst vind. Grijs is indd de uitstroom. Groen de in.
 
Maar vaak gaat het al vanzelf
Ja prcs.

Ik heb ook nog geen startproblemen gehad met die pomp, met één keer drukken loopt ie.
Maar als ik het goed heb gezien/begrepen zitten de slangen bij TS wel verkeerd om.
 
Ja prcs.

Ik heb ook nog geen startproblemen gehad met die pomp, met één keer drukken loopt ie.

Maar als ik het goed heb gezien/begrepen zitten de slangen bij TS wel verkeerd om.
Ja klopt.

Rechts is out zelfde ala de TS zijn grijze slang
20190531_220623.jpg
 
Ja weet ik, heb m zelf ook:D

Alleen raakte ik wel wat in de war omdat ik eigenlijk geen grijze slang zie maar een licht en donkergroene, ik ben kleurenblind (geen grapje)

Maar ging er dus wel vanuit dat die donkere de grijze zou moeten zijn.
 
Ja weet ik, heb m zelf ook:D

Alleen raakte ik wel wat in de war omdat ik eigenlijk geen grijze slang zie maar een licht en donkergroene, ik ben kleurenblind (geen grapje)
Ja dat is wel lastig indd.
 
Oké, ik dacht al, zo lukt dat nooit natuurlijk

Maar volgens mij zitten de aan en afzuigslangen ook verkeerd om?
Patrick heeft gelijk. De groene slang zuigt het water uit de bak in het filter. De grijs/zwarte slang blaast het gefilterde water weer in de bak. Je moet eerst het filter volledig vullen met water. Pas dan de aanzuigknop indrukken waarop de werking begint. Mogelijk moet je het filter nog even schuin houden om eventueel lucht te laten ontsnappen.
 
Filter vullen tot aan de rand, alles aansluiten en die knop kun je vergeten, kwestie van stekkker in stopcontact steken en dan aan de uitstroom even lekker lurken en dan komtie vanzelf op gang
Er zijn veel zaken waar je aan kunt lurken maar een JBL filter, ik heb er een paar, hoort daar niet bij. De aanzuigknop doet dit werk uitstekend!
 
Startknop werkt hier prima, ook bij de JBL
Er zijn veel zaken waar je aan kunt lurken maar een JBL filter, ik heb er een paar, hoort daar niet bij. De aanzuigknop doet dit werk uitstekend!
Bij mij is hij na het verlopen van de garantie vast komen te zitten. In ingedrukte toestand.
Heb toen de boel open gemaakt, de veer ingesmeerd met Vaseline (zit om een ronde pilaar van kunsstof) en hij gaat weer als een tierelier.

Als hij lastig gaat zou ik niet met mijn voet gaan duwen, grote kans dat je teveel kracht gebruikt met alle gevolgen van dien?

Met dit alles in het achterhoofd, zou bij een nieuw filter de startknop gewoon goed moeten werken.
 
Je moet eerst het filter volledig vullen met water. Pas dan de aanzuigknop indrukken
Hoeft niet perse hoor, als het filter leeg is loopt ie ook gewoon vol als je op de knop drukt.
Alleen moet je dan wel je aquarium weer bijvullen:D
 

Terug
Bovenaan